۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
هیوندای ولستر از بازار آمریکا حذف می‌شود
کراس‌اوور جایگزین هاچ‌بک

هیوندای ولستر از بازار آمریکا حذف می‌شود

شرکت خودروسازی هیوندای به دلیل افت فروش هاچ‌بک خوشنام خود یعنی ولستر، به زودی این محصول را از بازار آمریکا حذف و خودروهای کراس‌اوور خود را جایگزین آن خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: بازار خودروهای هاچ‌بک در ایالات متحده همواره متزلزل و پرتنش بوده و فروش این کلاس خودرویی هیچ زمانی در حد مطلوب و مورد نظر خودروسازان بوده است. اما طی یکسال گذشته و پس از شیوع کرونا فروش هاچ‌بک‌ها افت بیشتری را تجربه کرده است تا آنجا که از مجموع ۶۲۲هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو فروخته شده، هیوندای در سال ۲۰۲۰ در بازار آمریکا تنها ۷هزار و ۵۸۱ دستگاه را مدل هاچ‌بک ولستر تشکیل داده که این عدد نسبت به سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۵۰ درصد نیز کاهش داشته است.
حال خبر می‌رسد که هیوندای در آینده نزدیک انواع مدل‌های ولستر را از سبد محصولاتش در بازار آمریکا حذف خواهد کرد و برخی مدل‌های کراس‌اوور خود را جایگزین این مدل هاچ‌بک خواهد کرد. ولستر که حدود یک دهه است روی خط تولید این خودروساز کره‌ای قرار دارد، در آینده نزدیک دیگر در بازار ایالات متحده حضور نخواهد داشت.
پیش از هیوندای، شرکت خودروسازی فورد نیز هم عرضه مدل‌های فیستا و فوکوس را در آمریکا به دلیل استقبال بسیار کم مشتریان متوقف کرده بود ضمن آنکه فولکس نیز تصمیم دارد تا صرفا مدل‌های گلف GTI و R را در این کشور عرضه کند.

کد خبر: ۸۴٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha