۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
افت تولید زغال سنگ در اسفندماه/ کرونا روی زغال را هم کم کرد

افت تولید زغال سنگ در اسفندماه/ کرونا روی زغال را هم کم کرد

دبیر انجمن زغال سنگ ایران از افت شدید تولید این محصول در اسفندماه به دلیل تشدید ویروس کرونا در کشور خبر داد.

بازار، محمد فکوری: سعید صمدی با بیان اینکه سال۹۸، نسبت به سال گذشته تقریبا تغییری چندانی در رقم تولید زغال سنگ کشور  نداشته، اظهار کرد: در سال۹۷ به دلیل اینکه پروژه و معدن جدیدی راه اندازی نشد عملا تولید تفاوت چندانی با سال قبل نداشته و تولید زغال سنگ طبق روال سال گذشته پیش رفت.
وی افزود: تولید کنسانتره زغال سنگ در سال ۹۷ حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار تن تا دو میلیون تن بوده که انتظار میرود همین مقدار در سال جاری تولید شود.
این فعال اقتصادی در حوزه زغال سنگ، درباره تاثیرات کرونا بر معادن و تولید زغال سنگ، خاطر نشان کرد: روزهای پایانی سال با توجه به اینکه معادن زغال سنگ، معادن سر بسته هستند و بحث کرونا در کشور فراگیر شده، روزهای جالبی برای این معادن نبوده و به نظر می رسد بحث کرونابیشترین تاثیر را در بخش معدن بر روی معادن زغال سنگ خواهد گذاشت.
 انجمن زغال سنگ ایران، ادامه داد: با توجه به اینکه معادن زغال سنگ با تجمع انسانی و بسته بودن فضا مواجه است به نظر می رسد در اسفندماه تولید زغال سنگ با افت جدی روبه رو شود.

صمدی با اشاره به اینکه برخی معدنکاران زغال سنگ برای سلامتی کارگران معدان خود معدن را به حالت نیمه تعطیل درآوردند، گفت: بسیاری از معدنکاران به لحاظ حفظ سلامت کارگران معادن خود را به حالت نیمه تعطیل درآوردند و کارگرانی که کوچکترین علامتی از ویروس در بدنشان بوده برای استراحت و بهبود به مرخصی فرستادند که این امر هم بر روی تولید اثر فراوانی خواهد داشت.
وی درباره عرضه محصولات زغالی در بورس، گفت: همچنان تولیدات زغال سنگ کشور به صورت تقریبا انحصاری با قراردادهای چند ساله برای کارخانه ذوب آهن بوده و تا زمانی که این انحصار وجود داشته باشد عرضه در بورس معنا پیدا نخواهد کرد.
دبیر انجمن زغال سنگ ایران، در ارتباط با وضعیت تولید و معادن زغال سنگ در سال آینده نیز اظهار کرد: اگر بیماری کرونا تا پایان سال ادامه پیدا کند و به سال ۹۹ کشیده شود بسیار تاثیرات مخربی برای معادن زغال سنگ خواهد داشت به همین علت نمی توان پیش بینی دقیقی از تولید زغال سنگ در سال آینده داشته باشیم اما برای اسفند ماه تصورها اینگونه بوده که حدود ۲۰ درصد افت تولید را برای این ماه شاهد باشیم.

کد خبر: ۸٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha