۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
خط تولید کارخانه گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
استاندار اردبیل:

خط تولید کارخانه گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: تا سه ماه آینده خط تولید کارخانه گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی شده و فعال خواهد بود.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تلاش می‌کنیم با سرکشی به واحدهای تولیدی نیمه‌تمام و آماده افتتاح زمینه بهره‌برداری چنین مجموعه‌هایی را در شهرک‌های صنعتی فراهم کنیم تا به تقویت تولید، اشتغال و کارآفرینی کمک کرده باشیم.

وی یکی از واحدهای بی‌نظیر تولیدی در بخش گیاهان دارویی را تلاش برای راه‌اندازی کارخانه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در اردبیل و شهرک صنعتی شماره دو اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا سه ماه آینده با راه‌اندازی فاز اول این کارخانه و خط تولید متنوع و پیشرفته زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر در این مجموعه فراهم آید.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سرمایه‌گذار این پروژه قول مساعد داده تا پایان سال فاز دوم و نهایی را نیز آماده بهره‌برداری کند که در این فاز نیز زمینه اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر فراهم خواهد آمد.

بهنام‌جو به تولید انواع داروهای گیاهی و اسانس‌گیری در این مجموعه اشاره کرد و افزود: این کارخانه می‌تواند گیاهان دارویی کشور را به صورت فناور و نوآور تأمین کند و در کنار آن بستر صادرات برای کشورهای همسایه نیز به خوبی به وجود می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ این کارخانه در وسعت ۳۸ هزار متر مربع در حال احداث است که دو سالن آن تا سه ماه آینده با تجهیزات و خط تولید پیشرفته راه‌اندازی شده و سایر بخش‌ها نیز آماده بهره‌برداری خواهد شد.

بهنام‌جو اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این کارخانه استان اردبیل به قطب تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود چرا که بیش از ۳۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان اردبیل فرآوری و استحصال می‌شود که قطعا نگاه صنعتی و تولید با بسته‌بندی و برندینگ خاص می‌تواند به حمایت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این بخش کمک کند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ما در مجموعه ستادی استانداری تلاش می‌کنیم تا با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ضمن کاستن از بروکراسی زاید اداری، به تقویت تولید با بهره‌گیری از قوانین پشتیبان کمک کرده و به نوعی سرمایه‌گذاران را همراهی کنیم.

کد خبر: ۸۴٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha