۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
اولین جلسه کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۰ برگزار شد
در سازمان برنامه و بودجه کشور؛

اولین جلسه کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۰ برگزار شد

اولین جلسه کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، به ریاست پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و با حضور اعضای این کمیسیون، نمایندگان امورهای تخصصی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور در آغاز پورمحمدی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان از حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی تشکر و قدردانی کرد سپس دکتر افشین برمکی رییس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان دبیر این کمیسیون به ایراد رئوس دستورات این جلسه پرداخت. در این جلسه درخواست وزارت نیرو در خصوص اصلاح مصوبه شماره ۶۶۱۸۹۹ مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۸ شورای اقتصاد، موضوع «جایگزینی یک میلیون کولر گازی فرسوده با کولرهای گازی با راندمان بالا»، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه، درخواست‌ وزارت نفت در خصوص «جایگزینی اتوبوس های دیزلی با برقی-هیبریدی و گاز طبیعی» به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بحث و بررسی شد. سپس درخواست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص صدور مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت خدمات هوایی پیام به منظور «اجرای طرح ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه پژوهش‌های کاربردی برگزیده»، به استناد ماده (۸۷) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) از دیگر دستورات اولین جلسه کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد بود که به منظور «خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی»، مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت. پس از آن، درخواست وزارت کشور در خصوص اصلاح مصوبه شماره ۴۶۱۳۴۵ مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۷ شورای اقتصاد، موضوع «تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران با استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)» مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه نیز درخواست وزارت راه و شهرسازی درخصوص دریافت مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به منظور اصلاح مصوبه شماره ۳۳۶۲ مورخ ۲۵/۱/۱۳۹۳ شورای اقتصاد، موضوع «احداث راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان»، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۸۴٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha