۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
ثبت کم بارش‌ترین فروردین ماه نیم قرن اخیر در تهران

ثبت کم بارش‌ترین فروردین ماه نیم قرن اخیر در تهران

خانیکی، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در نخستین ماه فصل بهار تنها با ثبت دو میلی‌متر بارندگی، شاهد کم بارش‌ترین فروردین ماه استان تهران در طول ۵۳ سال اخیر بودیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا خانیکی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از شبکه رفتارسنجی آب و هواشناسی در هفت ماه سپری شده از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مجموع بارندگی استان تهران از مهر سال گذشته تا فروردین سال جاری، ۲۳۵ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۱ درصدی ریزش‌های جوی مواجه شده‌ایم.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: کاهش سهم ارتفاعات و حوضه آبریز سدها در میزان نزولات جوی بسیار نگران کننده‌تر است؛ به‌گونه‌ای که حوضه آبریز سدهای تامین کننده آب استان تهران، نسبت به فروردین سال گذشته و بلندمدت، بین ۸۵ تا ۹۷ درصد کاهش بارندگی‌ها را طی فروردین سال جاری تجربه کرده است. علاوه بر این نتایج حاصل از آخرین عملیات برف‌سنجی نیز نشان دهنده کاهش قابل توجه ذخیره برفی در حوضه آبریز سدهاست.

خانیکی با اشاره به افزایش درجه حرارت استان در عموم ماه‌های سپری شده از سال آبی گفت: نخستین ماه فصل بهار نیز بر همین روند بود به نحوی که در اکثر روزهای این ماه، با افزایش قابل توجه دما نسبت به زمان مشابه سال گذشته و متوسط بلندمدت مواجه بودیم.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان ابراز امیدواری کرد، با اتخاذ تمهیدات مدیریت منابع و مصارف آب و با همراهی مردم استان در مصرف بهینه و صرفه‌جویی در تمامی بخش‌های مصرف شاهد تامین آب پایدار در ماه‌های گرم سال باشیم.

کد خبر: ۸۴٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha