۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کاشمر در مسیر توسعه؛ مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی پیگیری شد
بازار گزارش می‌دهد؛

کاشمر در مسیر توسعه؛ مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی پیگیری شد

کاشمر- استاندار خراسان رضوی هفتم بهمن‌ماه سال گذشته نخستین سفر خود را به شهرستان کاشمر انجام داد که دارای مصوبات بسیاری بود که در سال جدید این مصوبات طی جلسه‌ای بررسی شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: نخستین سفر رسمی شهرستانی استاندار خراسان به شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوه سرخ در بهمن‌ماه سال گذشته با مصوبات بسیاری همراه بود که بنا بر اظهارات معاون هماهنگی  امور عمرانی استاندار مصوبات شهرستان کاشمر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزارنفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از ۲ بخش و ۳۵ روستاست و ۳۸ هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

استاندار خراسان رضوی هفتم بهمن‌ماه پارسال به شهرستان کاشمر در جنوب غربی خراسان رضوی سفر کرد که بازدید از روند ساخت راه‌های روستایی، چند واحد صنعتی و همچنین جاده در دست‌ساخت شادمهر - کاشمر ازجمله برنامه‌های وی در سفر به این شهرستان بود.

به گزارش خبرنگار بازار سفر محمد صادق معتمدیان پس از انجام بازدیدهای میدانی مختلف از پروژه‌های اجرایی و انجام دیدارهایی با اهالی روستاهای مختلف این شهرستان‌ها ۹۱ مصوبه در پی داشت که از این تعداد 25 مصوبه مربوز به شهرستان کاشمر بود.

اهم مصوبات سفر استاندار به کاشمر
در سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر مصوبات قابل‌توجهی در دستور کار قرار گرفت که تسریع درروند اجرای عملیات باند دوم جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر و تغییر عنوان این جاده از گذرگاه به باند دوم تا هفته دولت امسال مهم‌ترین مصوبه بود.

کاشمر در مسیر توسعه؛ مصوبات سفر استاندار پیگیری شد

گفتنی است از سایر مصوبات در این سفر نیز می‌توان ورود به محدوده ۴۰۰ واحد مسکونی حاشیه شهر در منطقه حسین‌آباد مشروط به نظر مصوبه شورای شهر؛ تأمین اراضی موردنیاز جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و اجرای طرح توسعه امامزاده سید مرتضی(ع) نام برد.

آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر؛ تأمین اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی؛ تعیین تکلیف در خصوص نواقص آماده‌سازی و تحویل شهرک مسکن مهر به شهرداری کاشمر؛ فازبندی فرهنگسرای شهید مدرس و اختصاص اعتبار لازم به‌صورت مرحله‌ای و بهره داری از آن و هم‌چنین احداث و بهره‌برداری از ۱۰ سالن ورزشی در محلات هدف و کم برخوردار شهر کاشمر در قالب طرح ستاد بازآفرینی از دیگر مصوبات سفر استاندار به این شهرستان بود.

گفتنی است تأمین روشنایی ۸کیلومتر از معابر و بلوارهای مبادی ورودی‌های شرقی، شمالی و غربی شهر کاشمر به‌صورت سه‌جانبه با شهرداری، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت توزیع برق؛ تکمیل و تجهیز بلوک زایمانی و بهره‌برداری از آن در هفته دولت امسال؛ نصب و راه‌اندازی گیرنده دیجیتال در روستاهای بالای ۵۰ خانوار کاشمر و نیز پرداخت تسهیلات برای احداث خانه‌های بوم‏گردی در روستاهای فروتقه، فدافن، قوچ‏پلنگ و تربقان از دیگر مصوبات سفر استاندار در بهمن ماه سال گذشته بود.

شایان‌ذکر است استاندار هم‌چنین در این سفر وعده داد تا تأمین زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی روستای گندم بر از شبکه تلفن همراه و پوشش اینترنتی در روستاهای این شهرستان؛ واگذاری پروژه نیمه‌تمام استخر پوشیده کاشمر به شهرداری جهت تکمیل و بهره‌برداری از آن؛ آب‌رسانی به روستای گندم بر و بهره‌مندی اهالی این روستا از آب شرب تا خردادماه امسال در دستور کار قرار گیرد.

در این راستا فراهم کردن زیرساخت و صدور مجوز برای فعالیت دفاتر پست‌بانک و آی‏سی‏تی روستایی تا خردادماه ۱۴۰۰ و بازنگری و الحاق طرح‌های هادی روستایی کاشمر و تصویب آن از سوی بنیاد مسکن استان تا تیرماه امسال و کمک ۵۰تنی سیمان به دهیاری روستای اسحاق‌آباد به‌منظور اجرای طرح‌های عمرانی روستا و احداث دریاچه مصنوعی و پارک در مجموعه امامزاده سید مرتضی(ع) از دیگر مصوبات این سفر بود.

پیگیری مصوبات
گفتنی است در همین رابطه معاون هماهنگی  امور عمرانی استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر اظهار کرد: اجرای باند دوم جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر از ابتدای سال جاری آغازشده و زیرسازی پروژه در سه یا چهار کیلومتر از این مسیر انجام‌گرفته است و تأمین مالی پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ تعیین تکلیف شده که با پیگیری‌های لازم دستگاه اجرایی باید در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد

کاشمر در مسیر توسعه؛ مصوبات سفر استاندار پیگیری شد

سید کمال‌الدین میر جعفریان  با اشاره به اینکه هر ۲۵ مصوبه این سفر در مسیر اجرا قرارگرفته و گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص عمل به تکالیف خود در این زمینه گرفته‌شده و به تائید فرماندار شهرستان رسیده است افزود: اجرای ۲۵ مصوبه سفر سال گذشته استاندار خراسان رضوی به شهرستان کاشمر به‌طور میانگین بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر آغاز و کارگاه‌های آن تجهیز شده که باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، همچنین اقدامات اداری برای توسعه این شهرک به میزان ۱۰۰ هکتار نیز انجام‌شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌چنین چند طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای شهرستان کاشمر تعریف‌شده که پس از تقاضا از سوی سرمایه‌گذار، استعلام‌های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرفته خواهد شد. 

خبرهای خوش در هفته دولت
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین در این راستا تأمین روشنایی ورودی‌های کاشمر ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، عملیات اجرایی بلوک زایمانی به مرحله نازک‌کاری رسیده و در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، نصب دکل‌ها برای ارتقای اینترنت و بازنگری طرح هادی برخی روستاهای کاشمر در حال اجراست و منابع مالی برای نوسازی برخی از خانه‌های روستایی این شهرستان نیز تأمین‌شده و تاکنون ۱۷ نفر متقاضی این تسهیلات شده‌اند.  

میر جعفریان ادامه داد: برای اجرای طرح توسعه مقبره امامزاده سید مرتضی (ع)، سه گزینه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ارائه‌شده که با یکی از گزینه‌های آن موافقت شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: برای اجرای برخی از این مصوبات اقداماتی ازجمله تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر به میزان ۲۰ میلیارد ریال، تعیین تکلیف نواقص آماده‌سازی و تحویل شهرک مسکن مهر به شهرداری کاشمر، تعیین دو فاز برای فرهنگسرای شهید مدرس و به بهره‌برداری رساندن آن تا پایان شهریورماه امسال، صدور مجوز برای سه درخواست برای دفتر پیشخوان شهری یا دفتر آی.سی.تی روستایی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: باقی مصوبات سفر استاندار به شهرستان کاشمر نیز در حال اجراست که آخرین مهلت برای تکمیل اجرای این مصوبات هفته دولت امسال یا پایان سال جاری می‌باشد.

کد خبر: ۸۴٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha