۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم فروردین‌ ماه ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم فروردین‌ ماه ۱۴۰۰

نرخ رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱، رکوردشکنی کسری بودجه در آمریکا و نرخ بیکاری در کشورهای OECD جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی منتشرشده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۰.۵ درصد در مقابل ۱۵ درصد
صندوق بین‌المللی پول: در حالی که ۱۵ درصد جمعیت جهان ساکن کشورهای جنوب صحرای بزرگ آفریقا هستند، سهم آنها از کل واکسن‌های تزریق شده در جهان برای ریشه‌کن کردن کووید-۱۹ تنها ۰.۵ درصد بوده است. واکسیناسیون کُند آینده اقتصاد این کشورها را تهدید می‌کند.

۱۸۷۴ میلیون تن و ۵.۸ درصد
ورلد استیل: پیش‌بینی می‌شود که تقاضای جهانی فولاد در سال جاری میلادی با ۵.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۸۷۴ میلیون تن برسد.

۱۸.۳ درصد
رویترز: اداره ملی آمار چین در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۸.۳ درصد افزایش یافته است.

۱.۴ تریلیون پوند
رویترز: بر اساس مطالعات کارشناسان اندیشکده «نیو فایننشال»، از زمان رسمی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکنون شرکت‌های مالی و خدمات بانکداری و شرکت‌های بیمه مجموعاً حدود ۱.۴ تریلیون پوند از دارایی‌های خود را از انگلیس به قطب‌های مالی اتحادیه اروپا از جمله دوبلین، پاریس، لوکزامبورگ، فرانکفورت و آمستردام منتقل کرده‌اند. در این مطالعه، اطلاعات مالی بیش از ۴۰۰ شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

۲.۳ میلیارد دلار
سی‌ان‌ان: شرکت‌های جنرال موتورز و ال‌جی قصد دارند ۲.۳ میلیارد دلار برای تأسیس یک کارخانه مشترک به‌منظور تولید باتری خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنند. این کارخانه جدید در نزدیکی یکی از کارخانه‌های جنرال موتورز در ایالت تنسی آمریکا تأسیس خواهد شد.

۱۰ دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت مشاوره و تحقیقات انرژی وود مکنزی در گزارشی اعلام کرد که اگر مفاد توافق آب‌وهوایی پاریس اجرا شود، بهای هر بشکه نفت در افق ۲۰۵۰ می‌تواند به ۱۰ دلار برسد.

۱۴.۳ میلیارد دلار
مارکت واچ: شرکت خدمات مالی و بانکداری جی‌پی مورگان که بزرگترین بانک آمریکایی از لحاظ ارزش دارایی‌ها به شمار می‌رود، طی سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۴.۳ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است.

۲۴۱ میلیارد دلار و ۳۰.۶ درصد
آسوشیتد پرس: بر اساس آمارهای رسمی دولت چین، ارزش صادرات این کشور در ماه مارس امسال با ۳۰.۶ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل به بیش از ۲۴۱ میلیارد دلار رسیده است.

۵.۶ درصد
بلومبرگ: اداره آمار استرالیا اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی ماه مارس با ۰.۲ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۵.۶ درصد رسیده است.

۸۰۰ میلیارد یورو
بلومبرگ: یک مقام ارشد کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه طی ۵ سال آینده ۸۰۰ میلیارد یورو اوراق قرضه جدید منتشر خواهند کرد که تقریباً یک‌سوم این مبلغ را اوراق قرضه سبز –که صرف تأمین مالی پروژه‌های سبز می‌شود- تشکیل خواهند داد.

۱.۷ تریلیون دلار
وال‌استریت ژورنال: کسری بودجه دولت آمریکا در پایان شش‌ماهه نخست سال مالی جاری حدود ۱.۷ تریلیون دلار گزارش شده است. سال مالی دولت آمریکا از ابتدای اکتبر (۱۰ مهر) آغاز می‌شود.

۱.۶ درصد
یورو استات: شاخص تولید صنعتی در منطقه یورو طی ماه فوریه امسال ۱.۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

۱۷.۷ میلیارد یورو و ۲۱.۱ میلیارد یورو
یورو استات: مازاد تراز تجاری (در بخش کالا) کشورهای منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه فوریه به ترتیب ۱۷.۷ و ۲۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

۶.۷ درصد و ۱.۴ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD طی ماه فوریه با اندکی کاهش نسبت به ماه قبل به ۶.۷ درصد رسیده است که این رقم ۱.۴ درصد بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در این کشورها قبل از آغاز بحران کرونا است.

کد خبر: ۸۴٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha