۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
افزایش غیرقانونی قیمت روغن خودرو در بازار

افزایش غیرقانونی قیمت روغن خودرو در بازار

سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران گفت: در سال جدید افزایش قیمت روغن‌ موتور نداریم و اگر در بازار نیز افزایش قیمتی وجود داشته باشد؛ غیرقانونی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، داود سعادتی‌نژاد، با بیان اینکه تولیدکنندگان مصوبه سازمان حمایت برای افزایش قیمت روغن موتور را دریافت نکرده‌اند افزود: این درحالی هست که سال گذشته روغن موتور خودروهای سواری (بنزینی) ۴۰ درصد و روغن موتور خودروهای سنگین (دیزلی) ۵۵ درصد افزایش قیمت داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال دستمزدهای خدماتی این صنف افزایش نداشته است، گفت: توزیع روغن موتور مشکلی ندارد و در واحدهای صنفی با وجود محدودیت‌های کرونایی توزیع انجام می‌شود، روغن موتورهای تقلبی یا بی‌کیفیت در سطح تهران بسیار کم هستند و البته واحدهای پروانه‌دار محصولات با کیفیت و استاندارد عرضه می‌کنند.

سعادتی نژاد با تاکید بر لزوم حذف دلالان از بازار روغن موتور افزود: از تولیدکنندگان روغن موتور می‌خواهیم برای حذف دلالان از این بازار توزیع محصولات خود را به واحدهای دارای پروانه واگذار کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران در خصوص اوضاع تایر در بازار، گفت: قیمت لاستیک سال گذشته ۵۵ درصد افزایش را تجربه و با قیمت بازار آزاد یکسان شد. همین مساله سبب کاهش تقاضا از سوی مشتریان و دپو شدن لاستیک‌ها در انبارها شده است، لذا از مراکز و مسئولان ذیربط خواستاریم ترتیب اثری در خصوص مسئله سامانه توزیع داده شود، تا مشکلات توزیع لاستیک کاهش یافته و رقابت ایجاد شود.

کد خبر: ۸۴٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha