۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
بررسی اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ورود بیماری به مزارع پرورش میگوی گمیشان
مدیرکل شیلات گلستان خبرداد:

بررسی اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ورود بیماری به مزارع پرورش میگوی گمیشان

گرگان- مدیر کل شیلات گلستان گفت: طی جلسه ای با حضور مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز بیماری به مزارع پرورش میگو گمیشان، در سال زارعی 99، بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری تحلیل بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان سید جواد قدس علوی اظهار کرد: در خصوص تامین مولد میگو در سال زارعی پیش رو (98-99) با توجه به مشکلات متعدد در ورود مولدین عاری از بیماری از خارج کشور مقرر گردید استعلام جمع آوری پیش مولد از مزارع سالم در قشم، بنک و بردستان، به عنوان مزارع فاقد بیماری، از طرف دامپزشکی انجام گیرد و در اسرع وقت تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

قدس علوی خاطر نشان کرد: همچنین سازمان دامپزشکی کشور برنامه ریزی های لازم را در خصوص تشکیل کمیته اپی زوتیولوژی (همه گیر شناسی) بیماری های آبزیان با عضویت و حضور همکاران تحقیقات شیلاتی و سازمان شیلات و تشکل های مرتبط انجام خواهد داد.

مدیر کل شیلات گلستان تراکم ذخیره سازی بچه میگو در استخرها را مهم ترین موضوعات مورد بحث در این جلسه عنوان کرد و گفت: در خصوص تراکم ذخیره سازی بچه میگو در کلیه استان ها مقرر شد ضمن جمع آوری پیشنهادات، پس از جمع بندی نظرات کارشناسی، این نظرات، به عنوان دستورالعمل الزامات فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگو سال 99، تصویب و ابلاغ شود.

وی در پایان اذعان کرد: در راستای بهبود وضعیت فیلتراسیون آب های استخرها نیز مقرر شد موضوع فیلتراسیون آب از طریق فیلترهای کیسه ای سه مرحله ای در استان انجام گیرد.

کد خبر: ۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha