۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
۲ راه عملی برای مقابله با ضررهای اقتصادی کرونا/ کمک به اقتصاد کسبه خرده پا
یک کارشناس؛

۲ راه عملی برای مقابله با ضررهای اقتصادی کرونا/ کمک به اقتصاد کسبه خرده پا

شاهرود - یک مدرس دانشگاه معتقد است که می‌توان با کمک گرفتن از اقوام و فامیل و ایجاد بازارچه‌های قوم‌وخویشی و همچنین فضای مجازی بخشی از ضرر کسبه به‌خصوص خرده‌پاهای جوان از بابت کرونا را در شب عید جبران کرد.

شیما مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه طرح دیوار مهربانی امروز می‌تواند به شکلی نوین به کمک کسبه خرده‌پا و جوانی که از کرونا متضرر شده‌اند آید، گفت: اقوام و فامیل می‌توانند اقلام موجود در مغازه کسبه را خریداری و به این طریق از هم خویش خود حمایت کنند.

وی افزود: کسی که برای مثال لباس‌فروشی دارد می‌تواند از اقوام و فامیل و آشنایان خود بخواهد تا کالاها و اقلام موردنیاز شب عیدشان را از وی خریداری کنند تا به‌این‌ترتیب بخشی از ضررهای ناشی از کرونا جبران شود.

کمک‌گیری از فضای مجازی

این کارشناس و فعال اجتماعی گفت: می‌توان بازارچه‌های فامیلی و قومی راه‌اندازی کرد مثلاً اعلام داشت که اقلام فلان مغازه‌دار در درون خانواده خودش با ۱۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود تا هم به این شکل در درون خانواده همه از هم حمایت کنند و هم اقلام مغازه‌دار فروش برود و از ضرر بیشتر وی جلوگیری شود.

مرتضوی بیان کرد: دیگر راه کمک گرفتن از فضای مجازی و راه‌اندازی بازارچه‌های مجازی است به این شکل که کسبه در این روزها که غالباً مرکزهای خرید خالی از مشتری هستند اقلام مغازه‌شان را در فضای مجازی معرفی و برای آن طرح ویژه‌ای نیز بگذارند و به‌این‌ترتیب مردم را به خرید با تخفیف راغب سازند به این شکل می‌توان بخشی دیگر از ضرر ناشی از کسادی بازار در شرایط شیوع کرونا را جبران کرد.

وی افزود: ایجاد کمپین‌های مجازی برای خرید کالاها و حمایت از کسبه خرده‌پا از جمله اقداماتی است که می‌توان در این روزها انجام داد. برای مثال سکنه یک خیابان امروز را برای بازدید از اقلام مغازه دار محلشان از طریق فضای مجازی معرفی کرده و آن کاسب نیز عکس تمام محصولاتش را در فضای مجازی می گذارد به این شکل می‌توان ارتباط غیر فیزیکی بین فروشنده و مشتریان را برقرار کرد و از تردد بی مورد نیز پرهیز داشت.

کد خبر: ۸٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha