۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
حضور صنف آهن در سامانه جامع تجارت

حضور صنف آهن در سامانه جامع تجارت

تولیدکنندگان لوله و پروفیل از ابتدای اردیبهشت ماه ملزم به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت هستند که این طرح هنوز ابلاغ نشده ولی در صورت ابلاغ، مشکلی در این طرح وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، مرتضی احمدی، مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت، بیان کرد: تولیدکنندگان لوله و پروفیل از ابتدای اردیبهشت ماه ملزم به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت هستند که این طرح هنوز ابلاغ نشده ولی در صورت ابلاغ، مشکلی در این طرح وجود ندارد و با به ثبت رسیدن اطلاعات تولیدکنندگان لوله و پروفیل در طرح سامانه جامع تجارت این طرح یک قدم رو به جلو خواهد برداشت و تمامی زنجیره فولاد نیز شامل این طرح برای ثبت اطلاعات خود خواهند شد.

احمدی در رابطه با چگونگی اجرای طرح سامانه جامع تجارت ذکر کرد: اجرای این طرح به صورت کامل و به خوبی پیش می رود که به جز بحث صنایع پایین دست ورق مابقی فعالان فولادی ملزم به اجرای این طرح هستند و بر حسب زمانی که ابلاغ شده است، اجرای طرح کم و بیش درحال  پیشرفت است.

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت از شروع نام نویسی تولیدکنندگان لوله و پروفیل از ابتدای اردیبهشت ماه در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: طرح الزام اجرایی تولیدکنندگان مقاطع طویل از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می شود که بر حسب این طرح تولیدکنندگان مقاطع طویل که از بورس کالا خرید می کنند، بایستی اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانند و در صورتی که از ثبت اطلاعات معاملاتی خود اجتناب کنند، سهمیه هایشان تعلیق خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای کسانی که فعالیت های خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکردند در ایام تعطیلات نوروزی اخطاری برای آن ها ارسال گردید که این اخطار سبب شد بیشتر شرکت ها، اطلاعات خود را ثبت کنند و شرکت هایی که هنوز اطلاعات خود را ثبت نکرده اند تا آخر فروردین ماه به آن ها مهلت داده شده است که اطلاعات خود را به ثبت برسانند و اگر تخطی صورت گیرد سهمیه های این شرکت ها از اردیبهشت ماه تعلیق می شود.

احمدی تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم تولیدکنندگان مقاطع طویل را در سامانه جامع تجارت مرتب کرده و به آن ها نظم دهیم، در وهله بعدی به سراغ بازار مقاطع طویل در کشور که بازاری های آهن هستند، خواهیم رفت که ابلاغیه آن قبل از عید صادر شده است.

مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صمت در رابطه با به ثبت رساندن اطلاعات توزیع کنندگان اهن و فولاد، گفت: ابلاغ بازار آهن که خرید و فروش میلگرد، تیرآهن و مقاطع طویل است آذر سال گذشته صادر شد اما عملکرد این صنوف بسیار ضعیف بود که امیدواریم پس از نظام بخشی به مقاطع طویل، بتوانیم اطلاعات این بازار را نیز بطور جامع به ثبت برسانیم.

کد خبر: ۸۳٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha