۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
 راه‌اندازی ۱۷ شتاب‌دهنده در فناوری ‌های حوزه آب و انرژی

راه‌اندازی ۱۷ شتاب‌دهنده در فناوری ‌های حوزه آب و انرژی

قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۷ شتاب دهنده در حوزه آب و انرژی خبر داد.

به گزارش بازار، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به ۱۷ شتاب دهنده در حوزه آب و انرژی و کمک آنها به کسب ‌و کارهای این حوزه گفت: نسل اول زیست ‌بوم فناوری و نوآوری در کشور ورود استارت آپ های نوآوری بر اساس سودآوری آی تی مثل انواع اپلیکشن های موبایل که غالبا در اختیار همه مردم است و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم در نسل دوم رخ داده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه زیست ‌بوم فناوری و نوآوری این صنعت در کشور هستیم و بر همین اساس، از شکل‌گیری شرکت‌ها، مراکز نوآوری و شتاب ‌دهنده ‌های این حوزه حمایت می کنیم.

قادری افزود: استارت آپ ها از موثرترین عوامل پیشرفت اقتصادی در کشورهای توسعه یافته هستند. توانمندی این شرکت ها در حل مشکلات و پاسخ به نیازهای جامعه در حوزه های مختلف مثل انرژی، اقتصادی و اشتغال زایی چشمگیر آن ها، باعث گرایش جوامع به حمایت از این نوع کسب و کارها شده است. استارت آپ ها در بخش هایی مانند زیست ‌بوم فناوری فعال هستند و از آنجایی که تعداد قابل توجهی از صاحبان ایده‌ها و نوآوری‌ ها از توانایی و قدرت مالی کافی و یا دانش و شبکه بازاریابی کافی برای توسعه کسب و کار خود برخوردار نیستند، این شتاب‌دهنده ‌ها، مجموعه‌ای کامل از خدمات مورد نیاز برای رشد یک کسب و کار نوپا را نظیر منابع مالی، انواع مشاوره، فناوری ‌ها و تجهیزات مختلف و همچنین فضایی را برای استقرار شرکت نوپا در یک بازه زمانی تقریباً کوتاه در اختیار استارتاپ‌های نوپا قرار می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی ریاست جمهوری افزود: با توجه به اهمیت و نقش تاثیرگذار این شتاب‌دهنده‌ها، تلاش می‌کند تا تعداد این مراکز در حوزه آب و انرژی بیشتر شود و شرایط برای تقویت استارت آپ‌ها و شرکت ‌های نوپا و تبدیل آن ها به شرکت ‌هایی توانمند در بازار رقابت فراهم شود.

کد خبر: ۸۳٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha