۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
حدود ۳۰ درصد احکام برنامه ششم توسعه اجرا شده است
رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

حدود ۳۰ درصد احکام برنامه ششم توسعه اجرا شده است

بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: ترک فعل مدیران عامل بسیاری از مشکلات کنونی کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور، با تاکید بر اینکه رسیدگی به تَرک فِعل مسئولان یکی از اصلی‌ترین اولویت های دیوان محاسبات در بررسی پرونده‌هاست، گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات کنونی کشور ناشی از تَرک فِعل‌ها و عدم اجرای قانون توسط مدیران در حوزه‌های مختلف است.

رئیس کل دیوان محاسبات با تاکید براینکه عدم اجرای قانون نباید به امری عادی تبدیل شود، اظهار کرد: باید همانقدر که در تخلف حساس هستیم، در عدم اجرای قانون که خود تخلف بزرگی است هم حساس باشیم.

وی ادامه داد: علت بسیاری از مشکلات، ترک فعل یعنی عدم اجرای قوانین مصوب است و بررسی های دیوان محاسبات کشور در این خصوص نشان می دهد که هرچند بسیاری اوقات شاهد انحراف در اجرای قوانین مالی و اختیارات مدیران هستیم اما گاهی هم مدیران با وجود قوانین مصوب، هیچ اقدامی برای اجرا نمی کنند و یکی از مشکلات عمده کنونی ناشی از عدم اجرای قوانین است، مانند قانون هوای پاک که بر اساس گزارش دیوان محاسبات کمتر از ۱۰ درصد احکام این قانون اجرا شده است.

بذرپاش تاکید کرد: دیوان محاسبات برای بررسی موضوع ترک فعل، گزارش دیگری درباره میزان اجرای احکام در برنامه ششم توسعه تدوین و به مجلس ارسال کرده است که بر اساس آن تنها حدود ۳۰ درصد احکام اجرا شده است. از سوی دیگر طبق گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ تنها حدود یک سوم احکام بودجه اجرایی شده است. بنابراین جهت‌گیری دیوان محاسبات، پیگیری علل عدم اجرای قانون و شناسایی مقصران آن است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد:گاهی ابلاغ یک آیین نامه و یا اصلاح رویه یک حکم، قانون را پیش می‌برد اما متاسفانه بحث مراعا مانده است و باید این موضوع به صورت جدی از سوی دستگاه‌های نظارتی و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

کد خبر: ۸۳٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha