۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رشد ۴۵ درصدی قیمت خرید تضمینی چای/ قیمت متناسب با نرخ تورم است
رئیس سازمان چای:

رشد ۴۵ درصدی قیمت خرید تضمینی چای/ قیمت متناسب با نرخ تورم است

تنکابن- جهانساز، رئیس سازمان چای شمال با اشاره به رشد ۴۵ درصدی قیمت خرید تضمینی چای، قیمت های تعیین شده را متناسب با نرخ تورم و هزینه های تولید دانست.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره گلایه چایکاران از قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار داشت: قیمت ها امسال توسط شورای سیاست گذاری و قیمت گذاری محصولات کشاورزی براساس نرخ تورم، هزینه های تولید و سود منطقی کشاورز تعیین می شود.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه یک ۶۶ هزار و ۹۰۰ ریال و درجه دو ۴۷ هزار و ۸۱۰ ریال براساس هزینه های تولید از جمله نرخ کود و سم مصوب و تعیین شده است.

رئیس سازمان چای شمال گفت: قیمت جدید برگ سبز چای با درنظر گرفتن قیمت نهاده ها پس از افزایش تعیین شده و ۲۰ تا ۳۰ درصد سود کشاورز نیز درنظر گرفته شده است.

جهانساز با عنوان اینکه قمیت تعیین شده نسبتا به سال گذشته به صرفه تر و منطقی تر است، گفت: قیمت برگ سبز چای نسبت به پارسال ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی درباره ارائه تسهیلات به چایکاران برای تامین هزینه ها و نهاده ها ازجمله سم و کود گفت: برای چایکاران عضو صندوق، تسهیلات سرمایه درگردش برای تامین نهاده ها با نرخ چهار درصد درنظر گرفته می شود.

رئیس سازمان چای شمال رقم تسهیلات را به ازای هر هکتار سه میلیون تومان بیان کرد و گفت: همچنین تسهیلات به‌زراعی باغات، نوسازی ماشین آلات و غیره با نرخ چهار درصد تا سقف ۲۵ میلیون تومان در هکتار درنظر گرفته شده است.

کد خبر: ۸۳٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha