۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
هجوم مسافران با سوغات کرونا به مازندران
بازار گزارش می‌دهد؛

هجوم مسافران با سوغات کرونا به مازندران

ساری - در حالی موج سفرها با برداشتن ممنوعیت تردد به سمت مازندران فزونی یافته که بسیاری از مسافران کرونا را برای اهالی بومی سوغات می‌آوردند.

بازار - از شامگاه شنبه محدودیت و ممنوعیت تردد در راه‌های مازندران برداشته شد و این استان به روی مسافران دوباره آغوش گشوده است و این درحالی که مازندران سومین استان برتر در حوزه فراگیری کروناویرس است.

به تاکید مسئولان وزارت بهداشت، مازندران جزو استان های پاک بود که سفر مسافران در روزهای گذشته، روند شیوع کرونا ویروس را در این استان شدت بخشیده است و اکنون با رفع ممنوعیت تردد، خطر گسترش روزافزون کرونا، در مازندران بیداد می کند.

حضور مسافرانی از استان های آلوده به مازندران در حالی شتاب گرفته که اهالی مازندران و مسئولان مکرر تاکید کرده اند که از سفر به استان پرهیز کنید. همچنین از شب گذشته تاکنون چند نوبت زنجیره های انسانی برای ممنوعیت سفر مسافران به مازندران در راه‌های ورودی استان تشکیل شده است اما گوش بسیاری از مسافران به این موضوع بدهکار نیست.

یک شهروند مازندرانی با بیان اینکه چراغ شهرها و خانه های مازندران همواره به روی مهمانان روشن بوده است، در گفتگو با بازار از مسافران خواست تا در این شرایط حاد از سفر به استان پرهیز کند، زیرا استانن با محدودیت های زیرساختی برای درمان مواجه است.

مسدود شدن راهها و قرنطینه استان می تواند تا حدود زیادی از بارروانی و استرس ناشی از فراگیری بیماری کرونا را در استان کم کند، از مسئولان ملی خواست تا در این زمینه تدبیر داشته باشند

محمد سوادکوهی با بیان اینکه با توجه به شیوع بالای کرونا در مازندران، مسدود شدن راهها و قرنطینه استان می تواند تا حدود زیادی از بارروانی و استرس ناشی از فراگیری بیماری کرونا را در استان کم کند، از مسئولان ملی خواست تا در این زمینه تدبیر داشته باشند.

مازندران که در روزهای پرترافیک به دلیل حضور بی شمار گردشگران قفل می شودو بسیاری از بومی ها در خانه حبس می مانند در شرایط کنونی نیز با موج جدید سفرها و عدم توجه برخی از مسافران به توصیه ها و پرهیز از سفر، اهالی بومی را در خانه هایشان قرنطینه و محبوس کرده است.

خانه نشینی مازندرانی ها در ترافیک و کرونا

سام دلیری شهروند مرزن آبادی می گوید: در زمان تعطیلات و پایان هفته به دلیل یکطرفه شده مسیرها و ترافیک سنگین، مجبوریم در خانه ها بمانیم و اکنون نیز برای پیشگیری از کرونا توصیه می شود در خانه بمانیم در حالی که بسیاری از هموطنان بار سفر به سمت استان بسته اند تا کرونا را به هم استانی ها سوغات دهند.

 حسین قاسمی شهروند رامسر نیز بازگشایی ناگهانی و شبانه ورودی های استان را سبب نارضایتی و اعتراض اهالی استان دانست و از مسئولان امر خواست تا نسبت به مسدودیت ورودی های استان و پیشگیری از حضور مسافران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع کرونا ویروس به یک بحران در استان های شمالی مبدل شده است، می گوید: از یکسو متولیان به قرنطینه خانگی تاکیدد دارند و از سوی دیگر با بازگشایی راهها و ورود سیل عظیم مسافران به منطقه، کرونا را به مردم سوغات می دهند که پسندیده نیست.

دولت مازندران را قرنطینه کند/ تب سنجی ادامه می یابد

علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس نیز با اشاره به لغو قرنطینه مازندران و بازگشایی محورهای ورودی استان، وضعیت استان را قرمز و خطرناک اعلام کرد و از مسئولان ملی خواست تا سریعتر برای پیشگیری از شیوع ویروس و کنترل آن، استان را قرنطینه و از ورود مسافران جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: باید شرایط کنونی را درک کرد و همه مردم برای کنترل این اپیدمی دست به دست هم دهند زیرا مازندران از نظر تجهیزات درمانی با محدودیت هایی مواجه است.

درحالی که راههای مازندران به سوی مسافران باز شده است، اما حسین حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندرن می گوید: تیم های پزشکی و درمانی در محورهای ورودی استان برای تب سنجی مسافران مستقر هستند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم استان اولویت مهم به شمار می رود از مسافران خواست تا در این شرایط از سفر به استان پرهیز کنند و لغو ممنوعیت به معنای ورود آزادانه به استان نیست.

حسین نژاد باعنوان اینکه افراد مشکوک به کرونا ویروس به مدت دو هفته قرنطینه و خودروهایشان توقیف می شود از مسافران خواست از سفر به استان پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با بازار شمار مبتلایان به کرونا ویروس را در استان بیش از ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیماری ۶۰۶ نفر تاکنون تایید شده است.

سید عباس موسوی با اشاره به بهبودی بیش از ۲۰۰ نفر از بیماران از مسافران خواست در شرایط کنونی از سفر به استان پرهیز کنند.

با بازگشایی راههای مازندران، موج جدید مسافرت های پیش از عید در مازندران رونق گرفت و سامانه های راهداری از تردد روان اما پرحجم در برخی مناطق استان خبر می دهد.

کد خبر: ۸٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha