۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به سد بش قارداش بجنورد
نماینده مردم بجنورد در مجلس خبر داد:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به سد بش قارداش بجنورد

بجنورد- پاک‌مهر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، از تصویب اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه برای اتمام پروژه سد بش قارداش خبر داد.

سید محمد پاک‌مهر در گفت‌وگو با بازار با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به سد بش قارداش بجنورد افزود: پروژه سد بش قارداش در سال ۸۹ ایجاد شد که مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که این پروژه پس از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اولویت در تخصیص اعتبار متوقف شد.

وی تصریح کرد: در صورت احداث سد و بهره‌برداری از آن، مجموعه فضای سبز و گردشگری و توریستی بش قارداش،باغ ها و مزارع آن منطقه و حومه از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی تاکید کرد: آب ذخیره شده دو میلیون متر مکعب خواهد بود که یک میلیون مترمکعب آن جهت فضای سبز باغ داری و کشاورزی استفاده خواهد شد.

پاک‌مهر اظهار کرد: بهره برداری از این سد؛ به لحاظ تحول در حوزه گردشگری و توریستی بش قارداش و ایجاد اشتغال و جذب توریست در آن منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: به لطف الهی و همت نمایندگان دلسوز و انقلابی و استاندار و شهردار و شورای اسلامی شهر بجنورد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان آب منطقه ای ، امیدواریم باتشریک مساعی و هزینه کرد مبلغ چهل میلیارد تومان برای احداث سد ،خواسته دیرینه مردم استان برای خدمات شایسته و در شٱن به مسافرین و زائرین دیار باب الرضا و بارگاه ملکوتی آقا امام رضا (ع) تحقق یابد.

کد خبر: ۸۳٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha