۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
افزایش ۲۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان تهران در سال ۹۹
رئیس برنامه و بودجه تهران اعلام کرد

افزایش ۲۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان تهران در سال ۹۹

شفیعی، رئیس برنامه و بودجه استان تهران گفت: درآمدهای مالیاتی استان تهران در سال گذشته ۲۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال ۹۸ افزایش یافت.

به گزارش بازار، مسعود شفیعی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مالیات کشور سهم تهران است، افزود: تا ۱۸ اسفند پارسال ۱۰۴ درصد تحقق مالیاتی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال در کل ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی داشتیم در حالی که بیش از ۷۰ درصد درآمد کشور پیشتر، از فروش نفت بود، گفت: بر این اساس بقیه منابع مورد نیاز کشور باید از منابع دیگر و عمدتا از مالیات تامین می‌شد.

شفیعی با تأکید بر وجود قانون برای دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس، افزود: مالیاتی از این دو مورد وصول نشد البته این به معنای از دست رفتن درآمد نیست و سازمان امور مالیاتی به محض مشخص شدن شکل دریافت مالیات آن را وصول می‌کند.

وی گفت: از پارسال طرح‌هایی در زمینه جهش تولید در اقتصاد مقاومتی در استان تهران داشتیم که از حمایت سازمان برنامه و بودجه برخوردار بودند و بخشی از آن‌ها به بهره برداری رسیدند.

رئیس برنامه و بودجه استان تهران در بخشی از طرح‌ها که به بهره برداری نرسیدند و یا تکمیل نشدند، افزود: درصدد شناسایی موانع تکمیل طرح‌ها هستیم تا با پشتیبانی لازم این طرح‌ها زودتر به مدار تولید برسد.

 شفیعی گفت: پارسال ۴۳ طرح جهش تولید در استان تهران داشتیم که بخشی از این طرح‌ها به بهره برداری رسیدند و تعدادی از آن‌ها با موانعی روبرو شدند که در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در مورد رشد مهاجرت به تهران افزود: سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر وارد تهران می‌شوند که بخشی از آن‌ها نیروی کار است و بخشی دیگر به دلایل دیگر روانه پایتخت می‌شوند که ممکن است این مهاجرت‌ها تبدیل به حاشینه نشینی شود.

شفیعی گفت: در داخل استان هم مهاجرت از پایتخت به سمت شهرهای اقماری دیده می‌شود که عموما به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی در کلانشهر تهران است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دولت برنامه‌های مدونی برای استقرار جمعیت در روستاها داشت، تأکید کرد: اخیرا با تدوین سند توسعه روستایی و اشتغال روستایی که استان تهران در این موارد پیشرو بود برنامه جامعی مبتنی بر مؤلفه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر روستا دنبال می‌کنیم به عنوان مثال این سند را در چند روستای ورامین نهایی کردیم و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه‌ای استان رسید بر این اساس انتظار می‌رود جمعیت روستا نه تنها انگیزه کمتری برای خروج داشته باشد بلکه شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم.

رئیس برنامه و بودجه استان تهران گفت: ورود جمعیت از سایر استان‌ها به تهران به گونه‌ای است که تا ۵ سال آینده جمعیت استان تهران به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید براساس سند آمایش سرزمین در صورتی که همه دستگاه‌ها متعهد به اجرای آن در درازمدت باشند مهاجرت به استان تهران کاهش خواهد یافت، اما در کوتاه مدت خوشبین به کاهش جمعیت استان نیستیم.

شفیعی افزود: پارسال حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی به این استان تزریق شد، همچنین حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد از محل ارزش افزوده در اختیار دهداری‌ها و شهرداری‌ها قرار گرفت که این رقم در سال ۹۸ شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است گرچه بخشی از آن به دلیل تورم افزایش یافته است و لزوما به دلیل توسعه وصول مالیات‌ها نیست.

کد خبر: ۸۳٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha