۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
رمزارز شوخی دنیا رکورد زد؛ دوج کوین ۸۰ درصد رشد کرد

رمزارز شوخی دنیا رکورد زد؛ دوج کوین ۸۰ درصد رشد کرد

کارشناسان معتقدند دوج کوین رمزارز پیشرفته ای نیست و آینده درخشانی در انتظار آن نیست.

به گزارش بازار، دوج کوین ۸۰ درصد رشد کرد. این رمزارز که بنیانگذارش می گوید به خاطر یک شوخی آن را ایجاد کرده است رکورد عجیبی از خود بر جای گذاشته است. این رمزارز بامزه طی ۲۴ ساعت بیش از ۷۰ درصد رشد کرده است و این رکوردی باورنکردنی از یک رمزارزی است که هیچ کس آن را جدی نمی گرفت؛ هیچ کس به جز ایلان ماسک. او در توئیتی تصویری را به اشتراک گذاشت که دوج کوین را مانند یک طوفان شن در حال گرفتن سیستم مالی جهانی نشان می داد و در توضیح آن نوشته بود: این اجتناب ناپذیر است. همین امر موجب استقبال مردم و جدی گرفته شدن دوج کوین توسط تریدرها شد.

رمزارز میم صعودی خارق العاده کرد
دوج کوین (DOGE) که به عنوان یک ارز بامزه و بیشتر مانند یک میم (meme) به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شد، در میان رالی صعودی این بازار عملکردی خارق‌العاده از خود به جای گذاشت.

در زمان نگارش این خبر قیمت ارز دیجیتال دوج کوین برابر ۰.۱۳ دلار است که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰٪ رشد داشته است.

بر اساس اطلاعات کوین مارکت کپ رالی صعودی دوج کوین باعث شده است تا این ارز دیجیتال در رتبه دهم ارزهای برتر بر اساس ارزش بازار قرار بگیرد.

رشد شدید قیمت دوج کوین بیانگر اتمسفر به شدت صعودی در بازار وسیع‌تر ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر قرار است سهام شرکت صرافی کوین بیس در بورس نزدک لیست شود. علاوه بر آن افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم و ثبت بالاترین قیمت‌های ممکن در طول تاریخ آنها سبب شده است تا بازار رمزارزها همچنان پر تب و تاب باقی بماند.

با این حال روند پارابولیک قیمت دوج کوین منعکس کننده مهر تایید چهره‌های مشهوری مانند ایلان ماسک و اسنوپ داگ بر این کوین است. نقش ایلان ماسک در شناخته شدن دوج کوین به اندازه ای بالا بود که در ماه فوریه شایعه‌ای مبنی بر انجام تحقیقات و بازرسی توسط سازمان نظارت بر اوراق بهادار آمریکا در مورد تاثیر او بر رشد و دستکاری قیمت این کوین صورت گرفته بود.

دوج کوین از تمام اسباب رسانه، ورزش و جهان سرگرمی طرفداران زیادی جمع کرده است. امروز ۱۴ آپریل (۲۵ فروردین) مارک کوبان در توییتی اعلام کرد که فروشگاه دالاس موریک در یک ماه گذشته شاهد افزایش ۵۵۰درصد تراکنش‌های دوج کوین بوده است. او در اوایل ماه مارس اعلام کرد که این فروشگاه به بزرگ‌ترین تاجر دوج کوین تبدیل شده است.

بر اساس تحقیقات موسسه Messari، گروه طرفداران دوج کوین در شبکه اجتماعی رددیت با آدرس r/Dogecoin سومین گروه فعال در این شبکه اجتماعی در زمینه ارزهای دیجیتال است. رتبه اول و دوم ب ترتیب به گروه‌های کریپتوکارنسی و بیت کوین تعلق دارد.

آینده درخشانی در پیش رو نیست
کارشناسان معتقدند دوج کوین رمزارز پیشرفته ای نیست و آینده درخشانی در انتظار آن نیست.

کاوه مشتاق، کارشناس رمزارزها به «بازار» گفت: دوج کوین رمزارزی است که برای شوخی درست شده است. سازنده ای رمزاررز نیز اعتراف کرد که این رمزارز به خاطر یک شوخی ایجاد شده است.

او افزود: اما دوج کوین بین مردم طرفدارانی پیدا کرده و مردم برروی آن سرمایه گذاری کرده اند. به همین روی اکنون تبدیل به رمزارز محبوبی شده است.

کاوه مشتاق با اشاره به مشکلات اساسی دوج کوین گفت: دوج کوین تیم مناسب و متخصصی که آن را به روزرسانی کرده و باگ هایش را برطرف کنند ندارد. به همین دلیل به نظر می رسد ایلان ماسک تصمیم گرفته تیمی از کارشناسان متخصص ایجاد کرده و دوج کوین را به طور رسمی در اختیار بگیرد.

او تاکید کرد: دوج کوین در بلند مدت سود چندانی برای سرمایه گذاران نداردو بعید است آینده روشنی داشته باشد چراکه از تکنولوژی پیشرفته ای بهره نمی برد و نمی تواند با رقبای سرسخت خود رقابت کند.
 

کد خبر: ۸۳٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha