۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
تاثیر تصمیمات اشتباه برنامه ریزان اقتصادی در افزایش تورم
در گفتگو با بازار تشریح شد؛

تاثیر تصمیمات اشتباه برنامه ریزان اقتصادی در افزایش تورم

تبریز- کلامی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی تاثیر تصمیمات اشتباه برنامه ریزان اقتصادی در افزایش تورم را تشریح کرد.

محمد کلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی تورم و گرانی در ایران چه کسی است، گفت: علت اصلی افزایش تورم در ایران، در کنار تحریم ها، تصمیمات غلط اقتصادی برنامه ریزان اقتصادی است.

وی سپس ادامه داد: کاهش درآمدهای نفتی در کنار رشد شاخص بورس و قیمت ارز افزایش انتظارات تورمی و نگرانی مردم از آینده را نیز به خاطر تورم به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: با بروز نااطمینانی‌های حاصل از پاندمی، انتظارات تورمی مردم نسبت به آینده به شدت افزایش یافته است.

کلامی با بیان اینکه مردم هنگامی که تصور کنند اقتصاد در آینده با تورم‌های بالا مواجه خواهد بود موضوع سکه داغ مطرح می شود، ادامه داد: در این صورت مردم سعی می‌کنند پول را را به کالا، ملک، سکه و... تبدیل کنند و این امر باعث تشدید معاملات در بازارها شده و تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دیگر سطح قیمت‌ها با انتظارات تورمی عوامل اقتصادی متناسب باشد و این روند تا متعادل شدن سطح قیمت‌ها با نقدینگی موجود تداوم خواهد داشت.

کد خبر: ۸۳٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha