۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
پیشرفت فیزیکی و عملیاتی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به ۱۲ درصد رسید
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن:

پیشرفت فیزیکی و عملیاتی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به ۱۲ درصد رسید

حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی شش هزار و ۱۸۶ واحد مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد آغاز شده است پیشرفت فیزیکی و عملیاتی پروژه‌ها را ۱۲ درصد برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد به ارایه توضیح پرداخت.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سهمیه بنیاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: تازه‌ترین آمار حاکی از افتتاح حساب ۵۱ هزار و ۶۹۷ واحد دارد که از این تعداد ۴۶ هزار و ۳۹۱ مورد، وجوه اولیه خود را که ۴۰ میلیون تومان بوده، واریز کرده‌اند.

حق‌شناس اعلام کرد: به رغم تلاش‌های انجام شده، زمین حدود ۹ هزار نفری که واریز وجه کرده‌اند تامین نشده است. در نتیجه پروژه‌هایی که زمین آنها تامین شده  ۳۷ هزار و ۶۵۱ واحد است. از این تعداد، حدود ۶۰ درصد  که معادل ۲۲ هزار و ۴۱۴ واحد است توسط بنیاد مسکن، ۷ هزار و ۷۲۸ مورد به شکل گروهی، ۵ هزار و ۹۲۹ مورد به شکل انفرادی، و ۹۸۰ واحد توسط انبوه‌سازان احداث خواهد شد.

حق‌شناس در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت آن بنیاد، توضیح داد: در پروژه‌هایی که آغاز شده‌اند تا کنون ۶ هزار و ۱۸۶ واحد حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما پیشرفت عملیاتی آنها بیشتر است. بدین‌معنا مقدمات انجام کار از جمله دریافت پروانه، تهیه طرح، ثبت بانک و قرارداد بانک انجام شده است که حدود ۱۲ درصد است.

وی در خصوص  افتتاح‌های طرح اقدام ملی بنیاد مسکن نیز اعلام کرد: به این دلیل که اغلب پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از نیمه دوم سال آغاز شد، پروژه‌ها عملا تا پایان ۱۴۰۰ به طول می‌انجامد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص هزینه ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: همانطور که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، قمیت واحدهای اقدام ملی مسکن بر اساس قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

کد خبر: ۸۳٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha