۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
تنفس دوباره زمین با هواپیماهای بدون سرنشین| سالانه بیش از ۷۵ هزار کیلومتر مربع جنگلها نابود می شوند
در راستای احیای جنگلها انجام می شود

تنفس دوباره زمین با هواپیماهای بدون سرنشین| سالانه بیش از ۷۵ هزار کیلومتر مربع جنگلها نابود می شوند

از آنجا که جنگل ها نقش مهمی در اکوسیستم زندگی ما دارند اما با رویه های نادرست باعث از بین رفتن آنها شده ایم در حالی که در این میان پهپادها به کمک این اکوسیستم آمده و باعث احیای دوباره جنگل ها شده اند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «ازو کلین تک» در یک بررسی به چگونگی احیا جنگل ها از طریق پهپادها پرداخته است که در ادامه از نطرتان میگذرد: تقریباً یک سوم سرزمین های زمین را پوشش می دهند، اما در معرض تهدید قرار دارند. برای رفع این مشکل عظیم، راه حل های بلند پروازانه و در مقیاس بزرگ لازم است. برای بزرگداشت روز زمین در ۲۲ آوریل، ازو کلین تک به بررسی در باره جنگل زدایی و کاوش در فن آوری جنگل کاری با پهپادها و با پتانسیل واقعی و مقیاس پذیر که به زمین کمک می کند تا از اثرات مضر تغییر اقلیم بهبود یابد، پرداخته است.

جنگل کاری با فناوری پهپادها
تلاش های جنگل کاری به طور سنتی به ارتش داوطلبان و کارگران نیاز دارد تا در مناطقی که تحت تأثیر جنگل زدایی و تخریب جنگل قرار گرفته اند، درخت بکارند. در حالی که این کار وقت گیر و دشوار است در عین حال که هزینه ها به میزان دسترسی به مناطق و زیرساخت های محلی بسیار متفاوت است.

روشهای سریع احیا سریع جنگل دیگر وجود دارد - به ویژه ریختن بذر از هلی کوپترها - اما اینها نیز مشکلات خود را دارند. ریختن دانه های نامناسب اغلب منجر به جنگل کاری موثر نمی شود، زیرا دانه ها ریشه نمی دهند و رشد نمی کنند. از طرفی در طبیعت، درختان جدید از بذرهایی که در روده حیوانات حمل شده و در مواد مدفوع رسوب می کنند؛ رشد می کنند. این مواد آلی به عنوان کود است و همچنین دانه ها را در برابر خورده شدن توسط حیوانات دیگر و یا وزش باد و باران محافظت می کند.

این در حالی است که با الگو گرفتن از طبیعت، نژاد جدیدی از جنگل کاری دوباره به طور فزاینده ای زنده می شود. فن آوری جنگل کاری مجدد با هواپیماهای بدون سرنشین بذرها را در حامل های مخصوص حاوی عوامل طبیعی بازدارنده آفات، مواد کود دهنده و خاک بسته بندی می کند.

برای به حداکثر رساندن شانس جنگل کاری موثر، فناوری بازسازی جنگل های با هواپیماهای ی بدون سرنشین همچنین از دوربین پیشرفته و تصویربرداری راداری و هوش مصنوعی (AI) برای انتخاب مکان های ایده آل برای باروری استفاده می کند. هواپیماهای بدون سرنشین برای اطمینان از ریزش بذرها در محلی که احتمال ریشه زدن و رشد آنها وجود دارد، ارزیابی های مختلفی از خاک، شیب ها و پوشش گیاهی را انجام می دهند.

شرکت های سراسر دنیا فناوری بازسازی جنگل های با پهپادها را به صاحبان زمین و مقامات دولتی ارائه می دهند. Droneseed در آمریکا، فلش فارست در کانادا و دندرا در انگلیس از سازمانهای برجسته جهانی در این حوزه هستند. آنها تجربه تیم های چند رشته ای دانشمندان جنگل، مهندسان، کارشناسان اکوسیستم و دانشمندان علوم رایانه را برای مقابله با مشکل جنگل زدایی به ارمغان می آورند.

چرا فناوری بازسازی جنگل مهم است؟
سالانه در مجموع ۷۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع جنگلها از بین می رود. در حالی که جنگل ها نقش مهمی در اکوسیستم این سیاره دارند - به طوریکه دانشمندان به طور فزاینده ای به اهمیت آنها پی برده اند که می توان به از بین بردن دی اکسید کربن از هوا با استفاده از تجزیه بیولوژیک، ایجاد ابر در مناطق گرمسیری و ایجاد زیستگاه هایی که امکان تنوع زیستی غنی را فراهم می کند.

تغییرات زمین مانند جنگل زدایی بیش از هر عامل دیگری پس از احتراق سوخت فسیلی به انتشار دی اکسید کربن در جو کمک می کند. جنگل زدایی هنگام سوختن زیست توده جنگل و همچنین تجزیه مواد آلی باقیمانده و کربن خاک اتفاق می افتد - تخمین می زند ۱۱ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را ایجاد می کند. از طرفی جنگل های گرمسیری در معرض تهدید جنگل زدایی قرار دارند. با توجه به تنوع زیستی زیاد و تجزیه زیستی کربن که این سیاره را فراهم می کنند، نگهداری از آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هنگامی که جنگل ها دوباره کاشته می شوند، می توان اثرات مضر تغییرات آب و هوایی را کاهش داد. گرد و غبار و آلودگی جو جذب شده و اکوسیستم های طبیعی ترمیم می شوند. در برخی موارد، جنگل کاری مجدد باعث می شود تا جوامع محلی بتوانند برداشت پایدار از منابع طبیعی جنگل ها را از سر بگیرند.

بیشترین تأثیر زیست محیطی ناشی از تلاش های جنگل کاری در سطح دی اکسید کربن است. آنها دی اکسید کربن را از طریق تجزیه بیولوژیک از جو خارج می کنند. سالانه ۳۸ تن دی اکسیدکربن می تواند در هر هکتار از زمین های جنگل کاری شده از جو خارج شود. در عین حال که برای افزایش تلاش ها و در نهایت ایجاد سود خالص مکرر از مناطق جنگلی که سیاره به شدت به آنها احتیاج دارد، به فناوری جنگل کاری که امکان راه حل های گسترده مانند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را می دهد، نیاز است.

به حداکثر رساندن جنگل ها
علاوه بر راه حل های ابتکاری و مقیاس پذیر جنگل زدایی مانند فناوری بازسازی جنگل ها با هواپیماهای بدون سرنشین، کاهش میزان جنگل زدایی در سراسر جهان نیز به طور قابل توجهی به هدف رشد خالص جنگل ها سال به سال کمک می کند.

یک جنگل بالغ و دارای درختان صدها ساله در ترسیب زیست کربن بسیار بهتر است، از تنوع زیستی بیشتر و یک اکوسیستم کلی غنی تر پشتیبانی می کند و برای ایجاد آن به هیچ هزینه اضافی اقتصادی، انرژی و کربن نیاز نیست.

 علل اصلی جنگل زدایی کشاورزی است که ۷۳ درصد از جنگل زدایی را در کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری که چهار پنجم جنگل های جهان در آن رشد می کند، نرا به خود اختصاص داده است. این روش عمدتا برای تولید گوشت استفاده می شود، تولید لوبیای سویا (۸۰٪ آن در خوراک دام استفاده می شود) و روغن پالم بیشترین مقصران در این زمینه است. زیرساخت ها و گسترش شهری ۲۰ درصد از جنگل زدایی در کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری را تشکیل می دهد، در حالی که معدن کاری ۷ درصد مقصر است. جنگل زدایی - که باعث تغییرات منفی آب و هوا و گرم شدن کره زمین می شود - همچنین با برخی از اثرات تغییر آب و هوا (مانند فرسایش خاک و آتش سوزی) بدتر می شود.

جنگل زدایی باید در کنار تلاش برای کاهش جنگل زدایی مانند کاهش مصرف گوشت برای به حداکثر رساندن میزان جنگل های ارزشمند زمین صورت گیرد. برای انجام این کار موثر، باید مقیاس پذیر باشد و باید از پیشرفت در مهندسی، فناوری و محاسبات برای کاشت هرچه بیشتر درخت استفاده شود و فناوری بازسازی جنگل ها با هواپیمای بدون سرنشین ممکن است یکی از بازیگران اصلی تلاش جهانی برای جنگل کاری جهان در دهه های آینده باشد.

کد خبر: ۸۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha