۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
جنرال موتورز صدرنشین فروش خودرو در بازار آمریکا
کمبود تراشه خودروسازان به چالش می‌کشد؟

جنرال موتورز صدرنشین فروش خودرو در بازار آمریکا

براساس مطالعات موسسه iSeeCars، شرکت جنرال موتورز صدر نشین لیست ۲۰ خودرو پرفروش سال ۲۰۲۱ معرفی و تویوتا و کیا به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بازار؛ گروه خودرو: در ماه‌های گذشته نگرانی فراوانی نسبت به فروش محصول خودروسازان به دلیل کمبود تراشه وجود داشت، اما صنعت خودرو جهان پایان ماه سال میلادی جاری را با جذابیت فراوان رقم زد. براساس مطالعات موسسه iSeeCars، شرکت جنرال موتورز صدر نشین لیست ۲۰ خودرو پرفروش سال ۲۰۲۱ آمریکا شد.

اگر به ۱۰ خودرو اول این لیست نگاهی کنیم، متوجه خواهیم شد که رتبه نخست متعلق به شورولت با محصول کوروت، رتبه چهارم جنرال موتورز با خودرو یوکان ایکس ال و رتبه پنجم کادیلاک اسکالید ای اس وی، قرار گرفته‌اند. کوروت با فروش روزانه ۹.۴ دستگاه خودرو با قیمت متوسط ۸۲ هزار و ۴۵۷ دلار، این جایگاه را برای خود به دست آورده است. هرچند که تاکنون مشخص نیست چرا ماه مارس، ماه فروش داغ خودروسازان بوده است.

کارل براوئر، تحلیلگر اجرایی موسسه iSeeCars، در خصوص فروش داغ خودروسازان، گفت: ماه مارس، ماه خوبی برای خودروسازان در فروش بوده است. زیرا اغلب مشتریان، چک‌های حمایت مالی خود از دولت را دریافت کردند و به همین دلیل قصد خرید خودرو را داشتند.

نکته قابل توجه در این لیست، جایگاه تویوتا با خودرو راو۴ در رتبه دوم و کیا با خودرو تلوراید رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. به لطف محدودیت‌های تامین باتری و تیراژ پایین خودروهای هیبریدی، تقاضا نسبت به عرضه برای خودروهای ژاپنی پیشی گرفته، این مساله به جایی رسیده که برخی از نمایندگی‌های تویوتا تا ۱۰ هزار دلار بیشتر نسبت به قیمت مشخص شده توسط ام اس آر پی، خودروهای خود را به فروش می‌رسانند. هیوندای الانترا تنها خودرو هیبریدی دیگری بود که در میان ۱۰خودرو برتر با رتبه هفتم قرار گرفته است.

باتوجه به کاهش قطعات الکترونیکی ناشی از بحران تامین تراشه، بای منتظر بود و دید که در ماه‌های آینده این لیست فروش چگونه تکمیل خواهد شد. کارشناسان و تحلیلگران خوش بین هستند که به محض عادی شدن شرایط تولید تراشه، تیراژ تولید و فروش به حالت عادی در بازار جهانی بازخواهد گشت.

در ادامه به لیست ۱۰ خودرو پرفروش ۲۰۲۱ نگاه خواهیم کرد

۱ شورولت کوروت

۲ تویوتا راو۴ پریم

۳ کیا تلوراید

۴ جنرال موتورز یوکان ایکس ال

۵ کادیلاک اسکالید ای اس وی

۶ کادیلاک اسکالید

۷ هیوندای النترا هیبرید

۸ تویوتا تاکوما

۹ جنرال موتورز یوکان

۱۰ لکسس آی اس ۳۵۰

کد خبر: ۸۳٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha