۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کشتار روزانه ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در آذربایجان غربی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛

کشتار روزانه ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در آذربایجان غربی

ارومیه – خلیل زاده، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: روزانه بیش از ۱۴۹ هزار و ۴۴۲ قطعه مرغ با تناژ ۲۷۰ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های استان تولید و روانه بازار می‌شود.

سیدامید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: میزان نیاز استان روزانه ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن گوشت مرغ در روز است که هم اکنون بیش از نیاز استان گوشت تولید و روانه بازار می شود و بخشی از گوشت مرغ استانهای همجوار نیز از استان تامین می شود.

وی ادامه داد: در استای تنظیم بازار طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان توسط ۳۸ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی برای نظارت بر مراکز تولید و عرضه انواع فرآورده های خام دامی در استان از ۲۵ فروردین لغایت ۲۳ اردیبهشت اجرا می شود.

وی ادامه داد: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز تولید، توزیع و عرضه  فرآورده های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان، کلیه مراکز نگهداری و عرضه از قبیل مراکز تولید  توزیع و عرضه، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی، ‌ کارگاه های فرآوری و بسته بندی، در اقصی نقاط سطح استان توسط ۳۸ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با به کارگیری نزدیک به ۸۵ نفر ناظرین بهداشتی دامپزشکی در دو شیفت کاری تحت کنترل و نظارت ویژه قرار خواهند گرفت و بطور مستمر بازرسی می شوند.

خلیل زاده با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از کلیه شهروندان در خواست کرد، از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

وی همچنین گفت:شهروندان عزیزدر صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند مراتب را با ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در اداره کل دامپزشکی  استان آذربایجان غربی با شماره تماس ۲۷۷۸۷۰۱– ۰۴۴۳ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ -۰۴۴ و شبکه های دامپزشکی در سطح استان اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم صورت پذیرد.

کد خبر: ۸۳٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha