۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
بازار خراسان شمالی کشش تعطیلی مجدد را ندارند
رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی:

بازار خراسان شمالی کشش تعطیلی مجدد را ندارند

بجنورد- امیدوار، رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی گفت: با توجه به اوج‌گیری موج چهارم کرونا و وضعیت قرمز استان و تعطیلی برخی مشاغل، کسبه استان دیگر کشش تعطیلی مجدد بازار را ندارند.

مهدی امیدوار در گفتگو با بازار اظهار داشت: با اوج‌گیری موج چهارم کرونا و قرمز شدن اکثر استان‌های کشور ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌هایی برای شهرهایی که وضعیت قرمز دارند اعلام کرده و تنها مجوز فعالیت مشاغل گروه یک را صادر کرده است که این مهم در استان ما نیز در حال انجام است درحالی‌که کسبه کشش این تعطیلی‌ها را ندارند.

وی بابیان اینکه اصناف خراسان شمالی هر آنچه ستاد کرونا تصمیم گرفت عمل افزود: کسبه این استان در رعایت محدودیت‌های کرونایی در مقایسه با خیلی از استان‌های کشور وضعیت خوبی را دارد و در دوره قبل نیز حائز رتبه دوم کشوری شد که متأسفانه از سوی مسئولان استانی هیچ‌گونه تشکری صورت نگرفت.

رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان در برخی روستاها شاهد برگزاری مراسمات بودیم و این موضوع نشان‌دهنده این است که مردم دلسرد شدن و دیگر تمایلی به همکاری ندارند.

امیدوار گفت: بابیان اینکه نظارت بر تعطیلی مشاغل اعلام‌شده به‌صورت خیلی جدی انجام می‌شود، تأکید کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و اعلام محدودیت‌ها مشاغل گروه دو و سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند و در صورت مشاهده هرگونه تقابل با متخلفان برخورد می‌شود و در صورت عدم همکاری دستور پلمپ صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برخی از موبایل فروشان سطح شهر برای فعالیت خود برگه‌ خدمات موبایل بر شیشه زده‌اند، گفت: برای برخی از این اصناف پروانه کسب خدمات و فروش صادرشده و این قشر در این ایام محدودیتی برای فعالیت ندارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی در پایان با تأکید بر اینکه دیگر نمی‌توانیم جواب روسای اتحادیه‌ها را در قبال تعطیلی بدهیم، افزود: به جهت کمتر آسیب دیدن مشاغل، پیشنهادی در خصوص فعالیت اصناف در بازه‌های زمانی مختلف در سطح استان مطرح شد اما ازآنجایی‌که مصوبات کشوری است و به استان‌ها ابلاغ می‌شود اجرایی شدن این طرح عملاً در حد پیشنهاد باقی‌مانده است.
 

کد خبر: ۸۳٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha