۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
۱۳ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به فعالین حوزه گردشگری قزوین پرداخت شده است
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

۱۳ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به فعالین حوزه گردشگری قزوین پرداخت شده است

قزوین- خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات حمایتی به فعالین گردشگری آسیب دیده از کرونا در قزوین پرداخت شده است.

علیرضا خزائلی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور طی یکسال گذشته خسارات زیادی به تاسیسات گردشگری و فعالین این حوزه وارد شده است، خساراتی که توانست بخش قابل توجهی از فعالین حوزه گردشگری استان را با مشکلات فراوانی مواجه کند.

وی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان از شیوع بیماری کرونا از راهکارهای حمایتی دولت برای احیاء این کسب و کارها بوده است که بر همین اساس ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات کمکی کرونا به تاسیسات گردشگری متقاضی این حوزه در استان قزوین پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بیان کرد: ۸۶ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات به ۱۱۴ فعال گردشگری نظیر صاحبان هتل ها، مجتمع های پذیرایی و اقامتگاه های بوم گردی پرداخت شده است.

خزائلی تصریح کرد:۳۲۵ نفر از  فعالین حوزه صنایع دستی و تولیدکنندگان این آثار نیز در این مدت جهت دریافت تسهیلات حمایتی تشکیل درخواست داشتند که با تشکیل پرونده بیش از ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال ۴۷۵ نفر در ۲۹۴ پرونده اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین در چند سال گذشته در بسیاری از شاخص های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی رشدی قابل توجه داشته است که اگرچه با شیوع بیماری کرونا در مسیر فعالیت این بخش اختلالاتی ایجاد شد اما امیدواریم با پرداخت تسهیلات حمایتی بتوان بخشی از این نیاز ایجاد شده را جبران کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۱۴ نفر موفق به دریافت تسهیلات حمایتی شده اند.

کد خبر: ۸۳٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha