۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
فروش رطب مضافتی در بسته‌بندی ممنوع است/ اعلام نرخ جدید خرما و زولبیا بامیه در یزد
رئیس اتحادیه خواروبار و قنادان یزد:

فروش رطب مضافتی در بسته‌بندی ممنوع است/ اعلام نرخ جدید خرما و زولبیا بامیه در یزد

یزد- جلیل‌پور، رئیس اتحادیه خواروبار استان یزد نرخ جدید کالای پرتقاضای ماه رمضان را اعلام کرد.

محسن جلیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار نرخ جدید خرما را که در روز اول رمضان تعیین شد، به این شکل اعلام کرد: نرخ خرما زاهدی معمولی ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان و درجه یک آن ۳۰ هزار تومان تعیین نرخ شده است.

رئیس اتحادیه خواروبار و آجیل و خشکبار یزد افزود: خرمای پیارم درجه یک ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان، رطب مضافتی ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان، رطب مضافتی دو ردیفه ۳۰تا ۳۵ هزار تومان و خرمای آلوچه‌ای ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری با افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت خرما روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: رطب مضافتی به هیچ عنوان نباید به صورت بسته‌ای فروخته شود و به علت تفاوت وزن در بسته‌بندی رطب، این نوع خرما حتما باید به صورت کیلویی به فروش برسد.

افزایش قیمت زولبیا بامیه به علت گرانی شکر
علیرضا آسایش نیز در گفت وگو با خبرنگار بازار درباره نرخ جدید زولبیا و بامیه به عنوان کالای مصرفی پرتقاضای ماه رمضان گفت: قیمت هر کیلو زولبیا و مامیه درجه یک ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و از نوع مرغوب نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: به علت اینکه مواد اولیه چون روغن و شکر افزایش قیمت داشته است نسبت به سال گذشته افزایش قیمت زولبیا و بامیه را داریم.

رئیس اتحادیه قنادان یزد با بیان اینکه شکر دولتی به عنوان یکی از مهمترین اقلام تولید شیرینی با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است، گفت: شکر دولتی در سال گذشته شش هزار و ۷۰۰  تومان بوده ولی اکنون به نرخ ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است که در افزایش قیمت کلی شیرینی مؤثر بوده است.

کد خبر: ۸۳٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha