۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
اجرایی شدن عملیات ساخت بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکونی
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اجرایی شدن عملیات ساخت بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکونی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از اجرایی شدن عملیات ساخت بیش از ۵۳۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: طرح‌های اقدام ملی مسکن در سه وضعیت احداث توسط مردم، مجتمع سازی یا مشارکتی در کشور فعال شده و در این باره دو طرح هزار واحدی و ۸۵۰ واحدی در اسلامشهر در فرآیند اجرا قرار گرفت که البته اجرای کامل این طرح‌ها مستلزم این است تا مردم سهم آورده خود را به موقع انجام دهند تا طرح‌ها در زمانبندی معین اجرا شود و مردم بتوانند با تحویل این واحدهای مسکونی در آن ساکن شوند. وزیر راه و شهرسازی با بیان این که دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان در پروازهای بین المللی اجرا می‌شود گفت: هرآنچه را که وزارت بهداشت اعلام کرده و ما آن را به عنوان دستورالعمل، تدوین ابلاغ کردیم ملاک عمل است طوری که هم اکنون در پروازهای هواپیمایی ۶۰ درصد ظرفیت و در قطار و اتوبوس ۵۰ درصد ظرفیت ملاک عمل است و اگر در مواردی کوتاهی و تخلف شده برخورد کردیم.

اسلامی افزود: پس از آن که تسلط بر فرآیند کرونایی در انگلیس ایجاد شد وزارت بهداشت وضعیت این کشور را تغییر داد که به تبع آن ما هم وضعیت را به حالت قبل برگرداندیم و پروازها از سرگرفته شد.

وی درباره ثبت نام در سامانه املاک و اسکان گفت: ثبت نام در این سامانه به منظور شناسایی واحدهای خالی و شناسایی میزان نیاز واقعی مسکن در کشور و به تبع آن برنامه ریزی برای ساخت مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این قانون کمک می‌کند پول‌هایی را که در بازار مسکن التهاب ایجاد و مسکن را از یک کالای مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تبدیل و زندگی مردم را متاثر می‌کند از این گردونه خارج و آرامش را در بازار مسکن حفظ کنیم.

اسلامی گفت: در این طرح مهم این است که واحدهای مسکونی راکد و انباشته نباشد، زیرا راکد بودن واحدها تورم زاست و نرخ‌های بازار مسکن را متاثر می‌کند.

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم یعنی اهداف قانون را محقق کردیم، اما ثبت در سامانه املاک و اسکان مرتبط با منافع عموم و کمک به مولدسازی دارائی هاست یعنی می‌توان از این طریق پول‌هایی از جنس پولشویی را که مسکن را دچار تلاطم و مردم را آزرده می‌کند شناسایی و از این مدار خارج کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: البته کسانی که برای فرزندان خود واحدی مسکونی تهیه کردند این واحدها معاف از مالیات است و مالیات مشمول کسانی است که با آوردن منابع اضافی به بازار مسکن هر کدام چندصدواحد را به عنوان یک کالای سرمایه گذاری، راکد نگه داشته اند و از آن استفاده نمی‌کنند که عاملی در جهت ایجاد تورم است.

اسلامی افزود: اگر این واحدها به منظور فروش و یا اجاره عرضه شود و پول‌های بازار مسکن به سمت سرمایه گذاری در ساخت و ساز برود هدف ما برآورده می‌شود ضمن این که ما از طریق خوداظهاری و انرژی مصرفی واحد مسکونی می‌توانیم به خالی بودن یا نبودن آن واحد پی ببریم.

کد خبر: ۸۳٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha