۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
آزادسازی پول‌های بلوکه شده محور گفتگو با مقامات کره جنوبی
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور عنوان کرد

آزادسازی پول‌های بلوکه شده محور گفتگو با مقامات کره جنوبی

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی مهمترین محورهای گفتگوها با نخست وزیر و مقامات این کشور در تهران بود.

به گزارش بازار، محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، به سفر اخیر نخست وزیر کره جنوبی به تهران و دیدارهایش با مقامات کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین موضوع بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران از کره بود، هم در مذاکرات آقای جهانگیری با نخست وزیر و هم در مذاکرات با دیگر مسئولان کره جنوبی بر روی این مسئله تاکید شد.

وی افزود: طرف کره‌ای قبول کرد وقتی که به کشورش بازگشت با اولویت از همه توان برای آزادی پول‌های بلوکه شده ایران استفاده کند.

واعظی در ادامه گفت: آنچه که در نطنز اتفاق افتاد به موضوع غنی‌سازی ارتباطی ندارد، در بخش اتصالی سیم رابط برق نیروگاه که به عنوان برق اضطراری عمل می‌کرده خرابکاری شده است و ارتباطی به موضوع دیگری ندارد، آنچه که بیان می‌شود بعد از این موضوع انجام شده است و به هیچ عنوان درست نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: صراحت می‌گویم دانشمندان ما و تمام کسانی که در آنجا هستند توانستند در زمان کوتاه برق را متصل کنند، فعالیت آغاز شده است و اکنون سانتریفیوژهای آسیب دیده جایگزین شده اند.

واعظی درباره شکایت مجلس از دولت که به قوه قضائیه فرستاده شده است گفت: آنچه مجلس پیش گرفته یک بدعت است؛ یک سوالی را از وزیر می‌پرسند و می‌گویند پرونده را در ارجاع به قوه قضائیه می‌دهند، به نظر می‌رسد برخی از این موارد به صحبت‌هایی است که قبل از انتخابات مجلس در برنامه هایشان بیان کردند که اگر ما در مجلس برویم این کارها را می‌کنیم، به هر روشی متوسل می‌شوند.

وی تاکید کرد: در ۸ سال گذشته ریاست جمهوری تاکنون چنین مواردی را از مجلسی که هنوز یکسال هم از فعالیت آن نمی‌گذرد شاهد نبودیم؛ به نظر من کار سازنده نیست، مقام معظم رهبری همواره بر تعامل میان قوای سه گانه اصرار دارند؛ این موضوع به همکاری میان مجلس و دولت آسیب می‌زند، استفاده از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تبصره ۲۳۴ برای اتفاق خیلی مهم رخ داده است نه اینکه برای هر موضوعی بخواهند این کار را انجام دهند، به نظر می‌رسد بندهای قانون هم اهمیت خود را با این روش‌ها از دست می‌دهد.

کد خبر: ۸۳٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha