۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مؤیدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از سالها خبر داد.

به گزارش بازار، علی مؤیدی خرم آبادی افزود: تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتفاق مبارکی بود که پس از سال‌ها انتظار ما امروز به انجام رسید و ما بسیار خوشحالیم که این اتفاق در آغاز سال ۱۴۰۰ به وقوع پیوست.

وی گفت: ضمن تشکر از مجلس و کمیسیون اقتصادی، این اقدام ستودنی اتفاقی بود که با همکاری هر سه قوا و پیگیری مستمر جناب آقای رئیس جمهور در قوه مجریه، آقای رئیسی در قوه قضائیه و آقای قالیباف در قوه مقننه و از طریق همکاری ۲۶ دستگاه عضو ستاد انجام شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این قانون در نوع خودش یک قانون مترقی می‌باشد، چرا که ما طی این سال‌ها آسیب شناسی‌های دقیقی بر روی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده‌ایم.

مؤیدی تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که ما تا سال ۹۲ هیچ قانونی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداشتیم، اما پس از آن تمام تلاش خود را کردیم تا پس از آسیب شناسی و به روز رسانی‌ قانونی را تهیه و برای تصویب به مجلس بفرستیم.

وی گفت: براساس این لایحه از این به بعد جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا با حضور رئیس جمهور تشکیل خواهد شد و مصوبات ستاد بعد از یک ماه با امضاء رئیس جمهور ابلاغ می‌شود و در این لایحه ما به تقویت غیرمانع فرآیندهای سیستماتیک، بحث ارز، کارت‌های بازرگانی و یک بار مصرف، رمزارزها و تغییر کشف سنتی به سیستماتیک توجه ویژه‌ای کرده‌ایم.

کد خبر: ۸۳٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha