۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید در قم تأمین شده است
رئیس سازمان صمت قم:

کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید در قم تأمین شده است

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با اقدام‌های انجام شده در حوزه تنظیم بازار و تدارک محصولات ضروری، کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید مردم در استان تأمین شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی بیان کرد: در همین رابطه ۳۰۰ تن سیب در قالب تنظیم بازار وارد استان شده و از دهم اسفندماه نیز روزانه ۱۰۰ تن پرتقال وارد قم شده است.

وی افزود: توزیع میوه شب عید در قم از بیست و پنجم اسفندماه جاری در ۲۵ نقطه شهر با قیمت پنج تا ۱۰ درصد زیر قیمت بازار انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: تخصیص ۴۸۵ تن روغن و ۴۰۴ تن شکر خانوار برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان و همچنین جذب سهمیه ۴۰۰ تن برنج هندی، ۴۰۰ تن روغن، ۱۴۰ تن گوشت مرغ، ۱۴۰ تن گوشت گوساله، ۳۳۳ تن شکر خانوار و ۳۳۳ تن شکر صنف صنعت از دیگر اقدام‌های سازمان صمت قم برای مدیریت بازار شب عید استان است.

سیجانی گفت: در حال حاضر با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده از سوی کارگروه تنظیم بازار استان و بر اساس مکاتبات واصله از طرف اداره کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام قم برای ایام پایانی سال در تامین کالاهای اساسی هیچ‌گونه کسری وجود ندارد.

وی بیان کرد: شکر از جمله کالاهای اساسی مورد نیاز ایام پایانی سال است که در این خصوص با توجه به مکاتبات انجام‌شده تاکنون بیش از ۶۶۰ تن از این محصول برای مصرف اسفندماه استان تخصیص‌ یافته است و رایزنی‌ها برای افرایش این میزان همچنان ادامه دارد تا در تامین شکر با کمبودی مواجه نشویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص به‌کارگیری ظرفیت شماری از واحدهای صنعتی قم برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی نیز گفت: در این واحدها بازرس مقیم مستقرشده تا برای مدیریت بهتر بازار این محصولات، گزارش سطح تولید و روند فعالیت آن‌ها به‌صورت روزانه به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده ارایه شود.

کد خبر: ۸٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha