۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
بانک‌ها باید از ابر بدهکاران بانکی به صورت رسمی شکایت کنند
عضو هیات رئیسه مجلس:

بانک‌ها باید از ابر بدهکاران بانکی به صورت رسمی شکایت کنند

فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بانک‌ها باید نسبت به وصول معوقات اقدام کنند، گفت: بانک‌ها باید از ابر بدهکاران بانکی به صورت رسمی شکایت کرده و اسامی آنها را به قوه قضاییه ارسال کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس، در خصوص وصول معوقات کلان بانکی گفت: به طور طبیعی وصول معوقات کلان بانکی می‌تواند در تقویت اعتبار دهی بانک‌ها موثر باشد. در این راستا بانک ها باید نسبت به وصول معوقات بانکی اقدام کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی بانک‌ها بیشتر بر وصول معوقات مربوط به وام‌های خُرد از بانکها تاکید دارند، البته این کار هم باید انجام شود اما مسئله کم توجهی به وصول معوقات کلان و ابر بدهکاران بانکی بسیار مهم است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بانک ها باید از ابر بدهکاران بانکی به صورت رسمی شکایت کنند، تصریح کرد: البته برخی بانک ها طبیعتاً تمایلی به انجام این کار ندارند چرا که تضامین کافی را دریافت نکرده اند و به نوعی خودشان هم مقصر هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید با مدیرانی که وثیقه کافی و لازم را برای پرداخت وام های کلان دریافت نکرده اند، برخورد شود، خاطرنشان کرد: اسامی بدهکاران بانکی باید به قوه قضاییه ارائه شده و مورد رسیدگی قرار بگیرد، از طرفی این اسامی باید به مجلس هم به منظور پیگیری بیشتر ارسال شود.

کد خبر: ۸۳٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha