۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
مصرف بنزین در خراسان شمالی کاهش یافت
تاثیر کرونا بر بنزین:

مصرف بنزین در خراسان شمالی کاهش یافت

بجنورد- مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی خراسان شمالی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در استان طی بهمن ماه امسال هفت درصد کاهش یافت

مجتبی شکوری امروز در گفتگو با بازار، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا میزان مصرف بنزین در خراسان شمالی طی بهمن ماه امسال با کاهش هفت درصدی مواجه شد و در حال حاضر نیز تقاضای مالکان خودرو برای سوخت کمتر شده است.

وی افزود: طی بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف سی ان جی ۱۵ درصد افزایش، نفت ۳۰ درصد کاهش و  نفت گاز ۲۹ درصد افزایش داشته است.

شکوری اضافه کرد: طی ۱۱ ماهه امسال هم نسبت به پارسال مصرف بنزین در خراسان شمالی پنج درصد افزایش، نفت ۵۷ درصد کاهش، نفت گاز هشت درصد افزایش و نفت گاز نیروگاه ۱۱۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا اظهار کرد: در حال حاضر در جایگاه های سوخت استان از دستکش‌های یک‌بار مصرف و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می شود.

شکوری با تاکید بر ممنوعیت اخذ هزینه اضافه برای سوخت گیری افزود: هیچ‌ یک از جایگاه‌های بنزین و سی‌ان‌جی در استان اجازه اخذ هزینه اضافه ای بابت سوخت گیری از مردم را ندارند و سوخت گیری توسط اپراتورها اجباری است.

وی تاکید کرد: در صورتی که شهروندان با مواردی مغایر با مورد فوق مواجه شدند از طریق شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را اطلاع دهند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی گفت: نازل‌ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و همچنین اماکن عمومی جایگاه مستمراً با مواد مناسب باید ضدعفونی و پایش بهداشتی شود و این طرح تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌ها لازم الاجرا است.

کد خبر: ۸٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha