۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
اهدای ۴۰ اکسیژن ساز و ۲۰۰ بای پپ به مراکز درمانی کشور
کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به وزارت بهداشت؛

اهدای ۴۰ اکسیژن ساز و ۲۰۰ بای پپ به مراکز درمانی کشور

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در دو نامه جداگانه به وزیر بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش مجاهدانه مدافعان سلامت، حواله ۴۰ دستگاه اکسیژن ساز و ۲۰۰ دستگاه بای پپ را تقدیم نمکی کرد.

به گزارش بازار، نشست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز با هدف هم افزایی همکاری ها در جهت مقابله با موج چهارم کرونا برگزار می شود.

دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ از تجهیزات بسیار مهم و مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا و بیماری های تنفسی است که به بیمارستان های مناطق کم برخوردار ارسال خواهد شد.

اهدای ۴۰ اکسیژن ساز و ۲۰۰ بای پپ به مراکز درمانی کشور

اهدای ۴۰ اکسیژن ساز و ۲۰۰ بای پپ به مراکز درمانی کشور

دستگاه اکسیژن ساز یا همان تغلیظ کننده (غلیظ کننده) اکسیژن یکی از مهمترین و ضروری ترین وسایل پزشکی خانگی می باشد که اکسیژن مورد نیاز بیماران را (بیمارانی که سطح اکسیژن یا SPO۲ خون شان پایین است) با تغلیظ کردن هوای محیط به اکسیژن خالص به طور مستمر تامین می کند. توجه به این نکته حایز اهمیت می باشد که استفاده از دستگاه اکسیژن ساز بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص ویژه ندارد.
دستگاه بای پپ (bi-level / bipap) یکی از پر مصرف ترین دستگاه های کمک تنفسی است که با استفاده از فشار هوا در دوسطح (فشار هوای بالا و پایین) که با نام های ipap (فشار هوای دمی) و EPAP (فشار هوای باز دمی) در جهت تسهیل فرایند تنفس به فرد مبتلا به بیماری آپنه، کرونا، و... کمک میکند.

کد خبر: ۸۳٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha