۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
دولت با قیمت‌گذاری غیر واقعی، مجبور به واردات ۵ میلیون تنی گندم خواهد شد
نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس:

دولت با قیمت‌گذاری غیر واقعی، مجبور به واردات ۵ میلیون تنی گندم خواهد شد

ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس گفت: در صورت عدم موافقت با افزایش قیمت متناسب گندم در سال جاری باید پنج میلیون تن واردات گندم داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز(سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی پیوند نا گسستنی بین امام و مردم است که کشتی این انقلاب را از تمام گردنه‌های سخت عبور داده است، دشمن با شناسایی این ویژگی برجسته تمام تلاش خود را برای تضعیف این پیوند به کار بسته و تحریم‌ها و مشکلات معیشتی و حتی تحریم غذا و دارو برای شکستن این پیوند بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاریخ شهادت می‌دهد که به فرموده امام راحل این مردم از مردمان عصر پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) بالاتر هستند چرا که در کنار امام خود ایستادند و تمام فتنه‌ها را تا به امروز خنثی کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ با توجه به تغییر دولت سال مهمی برای کشور است، افزود: اصلی ترین اولویت دولت آینده تمرکز بر مشکلات اقتصادی و اصلاح وضع معیشت مردم است. این کار با دولتی انقلابی و با تفکری جهادی امکان پذیر است. کشور امروز به تفکر ما می‌توانیم نیازمند است. کشور نیازمند دولتی است که به داخل کشور متکی باشد و با لبخند مردم شاد شود نه با دولتمردان آمریکایی و اروپایی.

وی، گفت: تجربه دولت‌های گذشته به ما آموخته است که اگر مشکلی داریم به انتخاب‌های ما بر می‌گردد و گرنه انقلاب، آرمان‌های آن و امامان انقلاب درست ترین انتخاب‌های مردم در طول تاریخ بوده و هست، دنباله‌های غرب در داخل کشور به وعده‌های تو خالی حکام آمریکایی دل خوش نکنند؛ دشمن هیچ وقت به ساده لوحان فرصت نمی‌دهد، ساده انگاری است که عده‌ای به دنبال مذاکره و تاثیر آن بر انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

ساداتی نژاد، تصریح کرد: خرابکاری دشمن در سایت نطنز و شهادت شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده اوج کینه آمریکا و اسرائیل با مردم ما است و قول و وعده آنها به هیچکس وفا نکرده و نخواهد کرد، اسرائیل نیز باید بداند در مورد خرابکاری در نطنز ضربه‌ای دندان شکن دریافت می‌کند و این اقدامات تروریستی نمی‌تواند عزم مردم ایران را در مسیر اقتدار سست کند.

نماینده مردم مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دولت دوازدهم در ماه‌های پایانی خود قرار دارد، جناب آقای رئیس جمهور! هرچه بود تا به امروز گذشت؛ در حوزه سیاست خارجی، اعتماد به وعده دشمنان، اتکا به بیرون از کشور به جای درون، عدم استفاده از نظر صاحب نظران هزینه‌های زیادی به مردم و اقتصاد خانوار تحمیل کرده است. به همین دلیل توصیه می‌کنم در ایام پایانی به نظر کارشناسان توجه کنید.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: از مصادیق عدم توجه به نظر کارشناسی، عدم توجه به نظر متخصصان در بحران کرونا است که افزایش بحران بیماری در کشور را به همراه داشت و مصداق دیگری نپذیرفتن نظر کارشناسان در خصوص قیمت محصولات اساسی کشاورزی مانند گندم و سویا است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، گفت: چرا شما قیمت تمام شده محصولی مانند گندم و سویا که برای امنیت غذایی کشور مهم هستند را نمی‌پذیرید و دنبال خرید غیرواقعی و زیر قیمت محصول از کشاورزان هستید، چرا دولت حاضر است گندم و سویا را با چند برابر قیمت از خارج خریداری کند اما قیمت واقعی را به کشاورزان داخلی نپردازد.

وی، افزود: شاهد هستیم که کشاورزان مزارع گندم خود را به دامداران اجاره می‌دهند زیرا درآمدی بالاتر از برداشت و فروش محصول با قیمت ۴ هزار تومان به دولت دارد، این اقدام هشدار به دولت برای واردات گندم در سال ۱۴۰۰ است، امروز قیمت تمام شده گندم بر اساس بررسی‌های کارشناسی بین ۵ هزار تومان ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است، ضرورت دارد تا وزیر جهاد کشاورزی و اعضای شورای قیمت گذاری هرچه سریع‌تر قیمت جدید گندم را تصویب و نشان دهند که مدافع کشاورزان داخلی هستند.

ساداتی نژاد، ادامه داد: در صورت عدم موافقت با افزایش قیمت متناسب گندم در سال جاری باید ۵ میلیون تن واردات گندم داشته باشیم.

نماینده مردم مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خطاب به همتی رئیس بانک مرکزی، گفت: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان دقت کنید تجربه تلخ نیمه اول سال ۹۹ را تکرار نکنید، عدم مدیریت ارز واردات نهاده‌های دامی در نیمه اول سال گذشته عامل بسیاری از کمبودهای مرغ بود، امنیت غذایی اولویت اول ارز است و بی‌توجهی به این موضوع برای کشور خسارت سنگینی را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اضافه کرد: در حال حاضر فرمانده قرارگاه مرکزی ساماندهی مرغ شما هستید و بهانه‌ای وجود ندارد، امروز مدیریت بازار مرغ واحد است. با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان نظارت دقیقی داشته باشید تا جوجه ریزی واقعی باشد. باید حداقل ۱۵۰ میلیون قطعه در ماه جوجه ریزی داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: تامین جوجه یک روزه و مرغ منجمد برای ذخایر و مدیریت و کنترل واقعی بازار از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: تکمیل بزرگراه آران و بیدگل به تهران به عنوان کریدور مهم شمال -جنوب و جاده مشهد اردهال به جمکاران و جاده کاشان به ابوزید آباد که هرماه مردم را دچار خسارت مالی و جانی می‌کند از مطالبات جدی مردم این منطقه است که نیاز به تامین اعتبار دارد.

ساداتی نژاد همچنین در تذکری دیگر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: درمانگاه سفید شهر به دلیل نداشتن امکانات، تجهیزات و آمبولانس در چند ماه گذشته موجب از دست رفتن جان تعدادی از شهروندان شده است، عدم تکمیل درمانگاه ابوزیذ آباد، عدم حل مشکلات درمانی مردم راجستان برزوک، افتتاح بیمارستان ثامن و تکمیل و راه اندازی بیمارستان امام حسن(ع) آران و بیدگل نیازمند تامین اعتبار و توجه ویژه است.

نماینده مردم مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: احداث بیمارستان تامین اجتماعی کاشان تا به امروز معطل مانده است.

وی در پایان و در تذکر به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: اعتبار آثار تاریخی منطقه، مقاوم سازی آبشار نیاسر و پارک ملی نجوم تامین نشده است.

کد خبر: ۸۳٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha