۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
بررسی میزان اجرای قوانین حوزه تولید در دستور کار دیوان محاسبات
رئیس دیوان محاسبات کل کشور مطرح کرد

بررسی میزان اجرای قوانین حوزه تولید در دستور کار دیوان محاسبات

بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: دیوان امسال با توجه به شعار سال، بررسی بند به بند قوانین حوزه کسب و کار و تولید را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اولویت‌های کاری دیوان در سال جدید گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کرده‌اند و براین اساس ما ۵ قانون اصلی حوزه کسب و کار و تولید را احصاء کرده و در دستور کار قرار دادیم تا مشخص شود، کدام یک از بندهای این قوانین تاکنون اجرا نشده است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات با بررسی بند به بند قوانین حوزه کسب و کار و تولید، مقصران در این زمینه را شناسایی، احضار و دنبال خواهد کرد.

بذرپاش تصریح کرد: در درجه اول پیگیر اجرای این قوانین هستیم و در صورت عدم اجرا توسط یک مقام مسئول حتما از مجاری قانونی و مکانیزم‌های تنبیهی خود استفاده خواهیم کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا قوانین تنبیهی برای برخورد با متخلفان در این حوزه بازدارنده است یا خیر؟ گفت: قانون به ما اختیار داده تا به تخلفات مدیران و مسئولان اجرایی رسیدگی کرده و در صورت اثبات جرم، پرونده آن را به قوه قضائیه ارسال کنیم.

کد خبر: ۸۳٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha