۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
روغن جامد در تبریز همچنان نایاب است| مسئولان بالاخره کوتاه آمدند
بازار گزارش می‌دهد؛

روغن جامد در تبریز همچنان نایاب است| مسئولان بالاخره کوتاه آمدند

تبریز- روغن جامد در تبریز همچنان نایاب بوده و فروشگاه‌ها نیز از این موضوع سوء استفاده کرده و قیمت روغن‌های مایع را افزایش داده اند.

بازار؛ گروه استان‌ها: در حالی که گزارش‌های رسیده از اکثر شهرستان‌های آذربایجان شرقی نشان دهنده کاهش عرضه روغن خوراکی از سوی برندهای مشهور است، مسئولان امر مشکل تأمین «پیت حلبی» برای روغن جامد و همچنین «هجوم مردم» به بازار را دلیل این کمبود اعلام می‌کنند.

کمبود روغن جامد در آذربایجان‌شرقی از مدت‌ها پیش وجود دارد و ادامه این روند موجب افزایش سرسام آور قیمت این فرآورده در بازار مصرف شده است به گونه‌ای هم اکنون قیمت هر حلب پنج کیلویی این محصول به چهار برابر قیمت اعلامی رسیده است.

طی یک ماه گذشته در حالی که مصرف کنندگان با افزایش قیمت روغن مایع مواجه شده اند، روغن نباتی جامد نیز نایاب شده است.

روغن جامد را احتکار می‌کنند
یکی از شهروندان تبریزی در خصوص مشکل نبود روغن جامد در بازار گفت: روغن جامد از مدت‌ها پیش نایاب شده و برخی از فروشگاه‌های عمده فروش در بازار بزرگ تبریز نیز اقدام به احتکار می‌کنند.

اسماعیل بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار ادامه داد: وقتی قیمت روغن جامد در عرض چند ماه بیش از پنج برابر می‌شود، عمده فروشان دست به احتکار می‌زنند و منتظر قیمت‌های بالاتر هستند.

وی گفت: قیمت روغن پنج کیلویی جامد از ۵۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان رسیده و آن هم نایاب است و باید برای خریدش دنبال پارتی و آشنا در فروشگاه‌های عمده فروش باشیم.

روغن جامد در تبریز همچنان نایاب است/ مسئولان بالاخره کوتاه آمدند

روغن‌های موجود در بازار تبریز بی کیفیت است
یکی از اصناف تبریزی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص مشکل نبود روغن جامد در بازار گفت: روغن جامد پیدا نمی‌شود ولی روغن‌های مایع موجود در بازار تبریز نیز بی کیفیت و گمنام هستند.

رضا پورصادق ادامه داد: این روزها اگرچه روغن نباتی مایع در بیشتر فروشگاه‌ها و خواربار فروشی‌ها عرضه می‌شود اما از عرضه محصولات برندهای مشهور روغن در بازار خبری نیست.

این روزها اگرچه روغن نباتی مایع در بیشتر فروشگاه‌ها و خواربار فروشی‌ها عرضه می‌شود اما از عرضه محصولات برندهای مشهور روغن در بازار خبری نیست

وی که خود سوپرمارکت دارد، افزود: شرایط برای فروش روغن مایع پخت‌وپز و سرخ کردنی برخی برندهای گمنام که قبلاً به‌دلیل کیفیت پایین مشتریان اقبال چندانی به خرید آن نداشتند، افزایش یافته است.

پورصادق سپس گفت: برخی خانوارها که به خرید اینگونه روغن نباتی گمنام و بی کیفیت ناگزیر شده‌اند از کیفیت بسیار پایین آن گلایه دارند و تأکید می‌کنند استفاده از این نوع روغن برای پخت‌وپز یا سرخ کردن موجب افت شدید کیفیت و طعم غذا شده است.

وی گفت: مردم این روزها نگرانی‌های زیادی دارند و نگرانی آنها در زمینه احتمال استفاده از پالم در تولید اینگونه روغن‌ها و زیان‌های آن برای سلامتی نیز به این نگرانی‌ها دامن زده است.

روغن جامد در تبریز همچنان نایاب است/ مسئولان بالاخره کوتاه آمدند

فروش مخفیانه در برخی فروشگاه‌های بالاشهر
گزارش میدانی از شرایط توزیع و قیمت فروش انواع روغن نباتی در مراکز خرده فروشی سطح شهر حاکی است که در مناطق کم برخوردار شهر تبریز به هیچ وجه نمی‌توان روغن نباتی جامد پیدا کرد ولی در مناطق بالا شهر وضعیت فرق می‌کند.

در مناطق کم برخوردار شهر تبریز به هیچ وجه نمی‌توان روغن نباتی جامد پیدا کرد ولی در مناطق بالا شهر وضعیت فرق می‌کند

گزارش خبرنگاران بازار در تبریز نشان می‌دهد که در برخی فروشگاه‌های بالاشهر فروش مخفیانه روغن جامد وجود دارد، آن هم به قیمت‌های نجومی و نزدیک ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان.

البته لازم به توضیح است که از عرضه انواع حلب روغن نباتی جامد و نیمه جامد به‌خصوص محصولات برندهای مشهور در خرده فروشی‌های سطح شهر تبریز خبری نیست و در شهرستان‌ها نایاب شدن حلب ۴.۵ و ۱۷ کیلوگرمی روغن نباتی به بهانه‌ای برای گرانفروشی از طریق عرضه این اقلام به‌طور مخفیانه اما با چند برابر قیمت مصوب تبدیل شده است.

در این میان مسئولان امر نیز می‌گویند مشکلات تأمین مواد اولیه و زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی واردات روغن خام موجب کمبود و گرانی انواع روغن نباتی، به‌ویژه در بازار برندهای مشهور، به‌خصوص حلب روغن جامد ۴.۵ و ۱۷ کیلوگرمی شده است.

روغن جامد در تبریز همچنان نایاب است/ مسئولان بالاخره کوتاه آمدند

مسئولان آذربایجان شرقی بالاخره نایاب شدن روغن جامد را پذیرفتند!
در حالی که در مصاحبه‌ها و گفتگوهای قبلی مسئولان آذربایجان شرقی عنوان می‌کردند مشکلی در تأمین و توزیع روغن جامد در سطح استان وجود ندارد ولی این روزها آنها نیز بالاخره کوتاه آمده اند و این مشکل را پذیرفته اند.

معاون سازمان صمت آذربایجان‌شرقی در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: کمبود روغن نباتی در این استان همچنان پا برجا بوده و این مشکل به صورت کشوری ادامه دارد.

دلیل اصلی کمبود و نبود روغن جامد در آذربایجان شرقی مربوط به محدودیت‌های سهمیه‌ای استان ما است

یوسف پایدار افزود: مشکل کمبود روغن مایع در سطح استان وجود ندارد و این محصول در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نیز واحدهای صنفی مربوطه به وفور یافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید و عرضه روغن جامد به اندازه میزان تقاضا نیست، گفت: دلیل اصلی کمبود و نبود روغن جامد در آذربایجان شرقی مربوط به محدودیت‌های سهمیه‌ای استان ما است.

پایدار ادامه داد: تا زمانی که تولید به میزان تقاضا نشود، مشکل روغن جامد حل نمی‌شود. توزیع روغن جامد در واحدهای صنفی نیز خیلی پایین است و جوابگوی نیازها نیست.

با تمام این اوصاف امیدواریم در آستانه ماه مبارک رمضان مسئولان امر برای تأمین کالاهای اساسی مردم چاره‌ای بیاندیشند تا روزه داران مجبور به تحمل صف‌های چند ساعتی برای خرید چند قلم کالا با زبان روزه نشوند.

کد خبر: ۸۳٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha