۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
۲۶ هزار شغل جدید برکت در استان کرمان ایجاد می شود
با انعقاد دو تفاهم‌نامه در سال ۱۴۰۰

۲۶ هزار شغل جدید برکت در استان کرمان ایجاد می شود

کرج _ معاون توسعه کارآفرینی اجتماع محور بنیاد برکت گفت: با انعقاد دو تفاهم‌نامه، تعداد مشاغل جدید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان به بیش از ۲۶ هزار نفر می رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت مرتضی نیازی اظهار کرد: با انعقاد دو تفاهم‌نامه جدید در استان کرمان، امسال هشت هزار و ۷۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در این استان راه‌اندازی‌ می‌شود که ایجاد ۲۶ هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.

مرتضی نیازی با اشاره به حضور و فعالیت بنیاد برکت در سراسر استان کرمان اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۰ ایجاد پنج هزار طرح اشتغال‌زایی را پیش‌بینی کرده بودیم که با انعقاد دو تفاهم نامه جدید، تعداد طرح‌ها افزایش یافته و به هشت هزار و ۷۵۰ طرح رسیده است.

وی درباره مفاد این دو تفاهم‌نامه نیز توضیح داد: تفاهم‌نامه اول به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال میان بنیاد برکت، استانداری کرمان و مس سرچشمه و با هدف ایجاد یک‌هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی منعقد شده است. قرارداد دوم هم برای راه‌اندازی دو هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی جدید میان بنیاد برکت، استانداری، سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و بانک قرض الحسنه مهر به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال به امضا رسیده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۵۰ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد فرآیند اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی استان کرمان را پیگیری می‌کنند.

نیازی تصریح کرد: تا پایان سال گذشته شش شهرستان راور، نرماشیر، ریگان، عنبرآباد، فهرج و کوهبنان زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار داشتند که امسال به تمامی شهرستان‌های استان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تا به امروز راه‌اندازی دو هزار و ۶۱۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کم برخوردار استان کرمان محقق شده که فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای نزدیک به هشت هزار نفر را به دنبال داشته است.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح رسته‌های شغلی اولویت‌دار در استان کرمان نیز گفت: با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه، پرورش دام سبک، فرش دستبافت، مشاغل فنی و خدماتی، پرورش شتر، صنایع دستی و دام سنگین از جمله رسته‌های در اولویت برای مشاغل جدید در سال ۱۴۰۰ هستند.

نیازی با اشاره به اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی کشور خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته، ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در هفت هزار و ۵۷۵ روستا و ۲۷۶ شهرستان در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم همراه بوده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز سه هزار و ۶۰۳ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. ‌

کد خبر: ۸۳٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha