۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
استفاده از آب شرب برای آبیاری چالش اساسی در استان بوشهر است
مدیرعامل آبفا بوشهر:

استفاده از آب شرب برای آبیاری چالش اساسی در استان بوشهر است

بوشهر- حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: استفاده از آب شرب برای مصارف غیرمجاز از جمله آبیاری و کشاورزی، چالش اساسی در استان بوشهر است.

عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای تامین آب شرب مورد نیاز در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا در تابستان شاهد بحران و تنش آبی در استان نباشیم.

وی رعایت شیوه صحیح مصرف آب از سوی مشترکان را یکی از مسائل ضروری دانست و خاطرنشان کرد: میزان آب توزیعی در استان متناسب با نیاز است ولی نباید از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یکی از چالش‌های اساسی در استان بوشهر را استفاده از آب شرب برای مصارف غیرشرب دانست و بیان کرد: استفاده از آب شرب برای آبیاری تخلف است و بدون اغماض با این مسائل برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این نوع استفاده و انشعابات غیرمجاز باعث مشکلاتی در مسیر آبرسانی به مردم می‌شود که قطع این انشعابات را با صورت جدی در دستور کار داریم و هیچ‌گونه تعارف و چشم‌پوشی در این زمینه نخواهیم داشت.

حمزه‌پور تصریح کرد: در آستانه فصل گرم سال هستیم و در این فصل مصرف آب در استان بوشهر افزایش می‌یابد که انتظار می‌رود مردم با رعایت الگوی صحیح مصرف، امکان استفاده آب برای همگان را فراهم کنند.

وی توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها را یکی از مهمترین راهکارها برای تامین آب شرب مورد نیاز در استان و کاهش وابستگی به دیگر استان‌ها دانست و اضافه کرد: برای تکمیل پروژه‌های آبشیرین‌کن در استان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

کد خبر: ۸۳٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha