۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ کشور طی سال گذشته
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ کشور طی سال گذشته

تبریز- رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ کشور طی سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ خبر داد.

غلامعلی رخشانی مهر در حاشیه حضور در تبریز در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرورت مدیریت اوج مصرف در فصل تابستان، گفت: برای این کار یا باید نیروگاه‌های جدید با میزان سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورو افتتاح کنیم که در بقیه فصول بدون استفاده خواهند بود و یا نیروگاه مجازی برای جابه‌جایی بار ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز افزود: براساس اعلام دپارتمان مدیریت مصرف و پاسخگویی بار آژانس بین‌المللی انرژی، کشورهای در حال توسعه باید ۴ تا ۸ درصد مصرف خود را با روش‌های پاسخگویی بار، کاهش دهند.

وی با اشاره به روش‌های مدیریت عرضه و تقاضای برق در کشور و اقدامات صورت گرفته برای گذر از پیک تابستان ۹۸ و ۹۹ و نیز مدیریت مصرف برق در زمستان سال گذشته، گفت: در سال گذشته توانستیم ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات مدیریت بار توسط نیروگاه مجازی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت گذر از پیک و مدیریت تقاضا تفاهم‌نامه‌های مختلف منعقد شده و برای کاهش میزان مصرف نیز پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است.

رخشانی مهر اضافه کرد: سال گذشته ۱۰.۸ درصد مصرف انرژی صنایع بزرگ نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته بود.

کد خبر: ۸۳٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha