۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
نیازی به تغییر خط تولید کارخانه‌های استان سمنان نداریم/ تأمین الکل در دستور کار
‌معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

نیازی به تغییر خط تولید کارخانه‌های استان سمنان نداریم/ تأمین الکل در دستور کار

سمنان – معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه نیازی به تغییر خط کارخانه‌های استان نداریم، گفت: باید نسبت به تأمین الکل موردنیاز کارخانه‌های فعال درزمینهٔ تولید مواد ضدعفونی‌کننده بپردازیم.

 به گزارش خبرنگار بازار، حسین رستم زاده بعدازظهر شنبه در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونا در استان به میزبانی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون شش پروانه جدید تولید مواد ضدعفونی‌کننده برای کارخانه‌ها استان صادرشده است، اظهار داشت: دیگر نیازی به تغییر خط کارخانه‌ها نداریم و باید نسبت به تأمین الکل موردنیاز واحدهای تولیدی فعال درزمینهٔ تولید مواد ضدعفونی‌کننده بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت تولیدی کندر سمنان برای دریافت ۵۰ هزار لیتر الکل درخواست داده بود، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ هزار لیتر از آن تحویل داده‌شده است و باید برای تکمیل مواد اولیه موردنیاز آن اقدامی اساسی انجام دهیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی نیز می‌توانند سهمیه مواد ضدعفونی‌کننده خود را از شرکت نقش جبه پارس دریافت کنند، افزود: روزانه ۱۲ هزار ماسک در سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان سمنان توزیع می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه با رفع موانع و مشکلات موجود در تولید مواد ضدعفونی‌کننده می‌توانیم شاهد رفع نیازهای کشور باشیم، اظهار داشت: باید نیاز استان به اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده احصاء و درصدی از تولید این اقلام به تأمین نیاز استان اختصاص یابد

علی‌اصغر جمعه‌ای با اشاره به ممنوعیت خروج الکل در استان‌ها، برخی از واحدهای تولیدی استان در تأمین الکل موردنیاز خود دچار مشکل شدند، بیان داشت: برخی کارخانه‌ها استان قابلیت تبدیل و تغییر خط تولید خود را به مواد ضدعفونی‌کننده دارند.

کد خبر: ۸٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha