۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
 حفظ ارزش پول ملی وظیفه بانک مرکزی است
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:

حفظ ارزش پول ملی وظیفه بانک مرکزی است

هشی، عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه نظام اقتصادی ایران، بحث تعیین تکلیف ارز خارجی و برابری پول ملی با پول خارجی را به دست متخصص سپرده گفت: وظیفه اصلی بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی است.

به گزارش بازار، عباس هُشی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، حسابدار و حسابرس شرکتهای بورسی و بانکها با بیان اینکه نظام اقتصادی ایران، بحث تعیین تکلیف ارز خارجی و برابری پول ملی با پول خارجی را به دست متخصص سپرده گفت: وظیفه اصلی بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی است.

وی با بیان اینکه استقلال، حرف اول را در مدیریت بانک مرکزی هر کشوری می‌زند گفت: در کشور ما متأسفانه بعد از انقلاب همه مسائل دولتی شد و با مصیبت چندنرخی بودن ارز مواجه شدیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ما در دهه ۷۰ چند نرخ ارز داشتیم گفت: وقتی اقتدار بانک مرکزی را گرفتند و آن را در ستاد مرکزی تنظیم بازار متمرکز کردند رئیس بانک مرکزی هم عملاً به کارمند و فرمانبردار رئیس جمهور تبدیل شد تا حدی که به مجلس هم پاسخگو نیست.

هشی تصریح کرد: اگر مدیران مملکت و نمایندگان مجلس منویات مقام معظم رهبری را در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجرایی می‌کردند الان بسیاری از مشکلات حل شده بود.

حسابرس شرکتهای بورسی و بانکها با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید مستقل و در هر شرایطی کارآمد باشد گفت: ما باید اقتصاد آزاد و شرایط عادی را برای رقابت در بازار حاکم کنیم و بانک مرکزی را تنها صاحب ارز و تومان بدانیم.

هشی با طرح این سوال که چند نفر از روسای بانک مرکزی واقعاً صلاحیت ریاست بانک مرکزی را داشتند!؟ افزود: بانک مرکزی در دوره اول دکتر روحانی صرفاً به صندوقدار چند بانک و توزیع کننده دلار بین منابع مختلف اقتصادی تبدیل شد و الان هم وضعیت همین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد اقتصاد ایران، زیرزمینی است گفت: این اقتصاد زیرزمینی، دولت را تحویل نمی‌گیرد آن وقت ما از بانک مرکزی انتظار داریم که ارزها را از کشورهای دیگر بازگرداند.

کد خبر: ۸۳٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha