۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
انعقاد تفاهم‌نامه‌ طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کرمان/ ۶ هزار طرح اجرا می شود

انعقاد تفاهم‌نامه‌ طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کرمان/ ۶ هزار طرح اجرا می شود

کرمان- تفاهمنامه‌های طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمان به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به امضای استاندار کرمان رسید.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، تفاهمنامه فی‌مابین سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان، استانداری کرمان، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان جهاد کشاورزی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی منعقد شد.

همچنین تفاهمنامه فی‌مابین مس سرچشمه، استانداری کرمان، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای یک هزار و ۲۵۰ طرح اشتغالزایی به امضای استاندار کرمان رسید.

محسن کالوندی مدیر کمیته تحقیق و توسعه و نظارت بر پروژه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دیدار با استاندار کرمان به منظور انعقاد تفاهمنامه‌های طرح‌های اشتغالزایی، عنوان کرد: با پیگیری‌های دکتر زینی‌وند استاندار کرمان بیش از ۶ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور برای سال ۱۴۰۰ در استان کرمان توسط بنیاد برکت اجرا می شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۰ نفر مجری و تسهیلگر توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان کرمان جذب شده است.

کالوندی ادامه داد: تا فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار و ۶۱۰ طرح اشتغالزایی در استان کرمان محقق شده که زمینه اشتغال بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان کرمان را فراهم کرده است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این دیدار عنوان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تجربه‌های موفقی در اجرای طرح‌های اشتغالزا دارد که نمونه‌هایی از آن را در استان نیز شاهد هستیم.

وی با اشاره به حضور بنیاد برکت در شهرستان‌های راور، زرند، عنبرآباد و رودبار جنوب و اجرای طرح‌های اشتغالزایی گفت: ایجاد اشتغال‌های پایدار و اجتماع‌محور از دغدغه‌های اساسی است که به حفظ جمعیت مناطق و جلوگیری از مهاجرت و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک موثری می‌کند.

همچنین در این دیدار فاطمه‌السادات حسینی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، این تفاهمنامه‌ها را در راستای طرح جهش حرکت ویژه اشتغال زنان خانوار در مناطق روستایی عنوان کرد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی دیگری نیز در حوزه اشتغالزایی مناطق روستایی با رویکرد خانواده‌ محور ویژه مناطق محروم در دستور کار اداره کل زنان و خانواده استانداری قرار دارد.

کد خبر: ۸۳٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha