۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار باغ زیتون در اراضی شیب‌دار قزوین ایجاد می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار باغ زیتون در اراضی شیب‌دار قزوین ایجاد می‌شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با هدف تقویت بخش باغبانی و پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار باغ زیتون در اراضی شیب‌دار بخش طارم سفلی قزوین ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در بازدید از طرح توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار بخش طارم سفلی قزوین افزود: حفظ منابع خاکی، ایجاد اشتغال در منطقه و افزایش تولید روغن زیتون را از مهم ترین مزایای احداث باغهای زیتون در اراضی شیب دار به شمار می رود.

وی گفت: در توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار به منظور بهره وری مناسب از ارقام اصلاح شده استفاده و کشت نیز به شکل متراکم و فوق متراکم انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: طی سال های اخیر طرح های توسعه باغ های زیتون با سیستم کشت فوق متراکم با استفاده از ارقام اصلاح شده روغن نیز در سطح بیش از  ۴۰۰ هکتار از باغها اجرا شده است.

خمسه همچنین با اشاره به مقابله با آفت ملخ در اراضی کشاورزی طارم سفلی در کنار مقابله سالانه و مستمر با آفت مگس زیتون،اظهار داشت: با اجرای به موقع عملیات مقابله، این آفت در استان قزوین تحت کنترل است.

کد خبر: ۸۲٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha