۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
تولیدکنندگان ایلامی از شعارهای مسئولان خسته شده‌اند
یادداشت؛

تولیدکنندگان ایلامی از شعارهای مسئولان خسته شده‌اند

ایلام- «برخی از مدیران ایلام هربار در جلسات اعلام می‌کنند مشکلات تولید شناسایی شده است، در حالی که تولیدکنندگان از این همه شعار خسته شده اند» این جملات بخشی از یادداشت فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای برای بازار است که در ادامه می‌خوانید.

فرشته سنجیده؛ بازار: شعار شناسایی مشکلات، معلوم‌نیست کی از ادبیات برخی مسئولان اقتصادی استان ایلام حذف و جای خود را به عمل می‌دهد.

مسئولان اقتصادی استان بهتر است این شعار قدیمی را در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، حداقل با ادبیاتی جدید و متفاوت بیان کنند، اگر مسئولان از این تکرار مکررات خسته نشده‌اید، مردم و تولیدکنندگان استان از این همه شعار خسته شده ند و دیگر وقتی برای شنیدن آنها ندارند.

تولیدکنندگان دیگر گوش به این شعار تکراری نخواهند سپرد و از مسئولان اقتصادی استان نخواهند پذیرفت چرا که هم به مسائل استان و هم مسائل تولیدکنندگان کاملاً آشنا هستند.

استان ایلام در همه زمینه‌ها ظرفیت و فرصت و بایدهای زیادی برای بخش رونق تولید دارد اما در سال های گذشته در هیچ حوزه‌ای برنامه ریزی جدی و تخصصی برای شکوفایی استعدادهای استان طراحی نشده است

بنابراین انتظار می‌رود مسئولان اقتصادی استان ایلام به جای اتلاف وقت برای شناسایی موانع و مشکلات، در پی برداشتن موانع  تولید گام بردارند.

متاسفانه هیچ کدام از مسئولان استان ایلام از حل مشکلات و موانع صحبت نمی‌کنند و دائماً بحث از شناسایی می‌کنند، سوال اساسی اینجاست که این موانع چه هستند و کی شناسایی می‌شوند و چه زمانی برداشته می‌شوند، سخنی است که هیچوقت از مسئولان استان شنیده نشده است.

دیگر زمان شکوفا شدن و استفاده از فرصت های طلایی استان ایلام برای تولید که مسئولان همیشه از آن صحبت می‌کنند، رسیده و مسئولان استان باید از ظرفیت‌های سرریز شده استان برای رونق تولید بهره ببرند.

استان ایلام در همه زمینه‌های ظرفیت و فرصت و بایدهای زیادی برای بخش رونق تولید دارد اما در سال های گذشته هیچ حوزه‌ای برنامه ریزی جدی و تخصصی برای شکوفایی استعدادهای استان طراحی نشده است.

مسئولان اقتصادی هر بار در جلسات اعلام می‌کنند تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای فعال سازی واحدهای راکد بکار گرفته شده است، سوال اساسی اینجاست اگر از تمام توان و ظرفیت‌ها استفاده شده پس چرا باز اوضاع تولید در استان همچنان وخیم است.

تولیدکنندگان ایلامی از شعارهای مسئولان خسته شده‌اند

لازم نیست تمام امکانات اجرایی برای فعال واحدهای راکد بسیج شوند، اگر مدیریت صحیح باشد با نصف این امکانات هم می‌توان وضعیت را تغییر داد، ولی متاسفانه اکثر حرف‌ها و قول‌های مسئولان اقتصادی و مدیران ذیربط استان به تولیدکنندگان عملی نمی‌شود.

شاید بخشی کوچکی از وضعیت نابسامان صنعت و رشد منفی اقتصاد امروز استان بر گردن مشکلات اقتصادی کشور بوده ولی بخش بسیاری از آن به خاطر عملکرد غلط و ناکارآمدی مسئولان اقتصادی استان است.

به طور مثال در این همه مدت که بحران کمبود بعضی از کالاهای اساسی مردم را به رنج و سختی انداخته است، عملاً مسئولان اقتصادی استان به گفتن سخنان بی نتیجه و بدون عمل اکتفا کرده است و کاری که نتیجه آن در بازار کالاهای اساسی تاثیر گذار بوده باشد عملاً دیده نشده است.

اکثر واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان نیازمند نوسازی تجهیزات و سرمایه گذاری بزرگ هستند، چراکه بر اساس استانداردهای جهانی صنعت، نمی‌توان یک تولیدی که برحسب قراردادهای مقطعی و در بازه زمانی کوتاه مدت که بصورت نیمه فعال با خط تولیدی ابتدایی و کمترین اشتغال زایی مشغول به فعالیت است، واحد تولیدی فعال نامید

در بحث مشکلات تولید مرغ در استان، کوتاهی و عدم مسولیت پذیری مسئولان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در امر برنامه ریزی کارشناسی بر اساس نیاز سرانه مصرفی هر فرد در سال و در نتیجه مقدار ناکافی جوجه ریزی و تولید جوجه، نداشتن دوراندیشی در ذخیره سازی مرغ و تصمیم گیری غلط در بازگردانی ۳۰ درصدی مرغ تولیدی مرغدارانی که از نهاده‌های دامی یارانه‌ای استفاده کرده‌اند، بحران تشکیل صف‌های عریض و طویل تامین مرغ دولتی در استان ایلام را رقم زد.

تولیدکنندگان ایلامی از شعارهای مسئولان خسته شده‌اند

متاسفانه این روزها تولید در همه بخش‌های استان ایلام که محل کارآفرینی و درآمدزایی است، توسط مدیریت ناصحیح و عدم برنامه ریزی راهبردی برای بازگردانی به چرخه کار و فعالیت در حاشیه قرار گرفته است.

اکثر واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان نیازمند نوسازی تجهیزات و سرمایه گذاری بزرگ هستند، چراکه بر اساس استانداردهای جهانی صنعت، نمی‌توان یک تولیدی که برحسب قراردادهای مقطعی و در بازه زمانی کوتاه مدت که به صورت نیمه فعال با خط تولیدی ابتدایی و کمترین اشتغال زایی مشغول به فعالیت است، واحد تولیدی فعال نامید.

گوش مردم و صنعتگران ورشکسته استان از این حرف‌ها و شعار مسئولان پُر است، بهتر است مسئولان در عمل به مردم و تولیدکننده حرف‌های خود را ثابت کنند، به امید اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد شنیده شدن صحبت‌هایی از سوی مسئولان باشیم که از برداشتن موانع و مشکلات سخن بگویند و نه صرفاً شناسایی آنها.

کد خبر: ۸۲٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha