۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
 اولین کارخانه نخ ریسی ابریشم در مازندران راه اندازی می شود
رئیس مرکز ملی فرش ایران:

اولین کارخانه نخ ریسی ابریشم در مازندران راه اندازی می شود

بابل- رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اولین کارخانه نخ ریسی ابریشم تا پنج سال آینده در شهرستان بابل استان مازندران راه اندازی می شود.

فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سال قبل در پی برگزاری جلسه کمیسیون فرش استان بنا برای عملیاتی شدن طرح ها اقدام شود، گفت: بخش خصوصی برای ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در استان مازندران اقدام می کند.

وی با عنوان اینکه نمایشگاه فرش دستباف ویژه استان های شمالی خواهد بود که در بابل برگزار می شود، افزود: علاوه براین پرداخت تسهیلات به مجتمع های قالیبافی از سال قبل آغاز شد.

وی ادامه داد: پنج مجتمع قالیبافی در بابل راه اندازی می شود و یک استارتاپ تامین و نیاز با مشارکت تعاونی شهری و روستایی نیز در منطقه فعال می شود.

رافع از پرداخت تسهیلات کمک هزینه خرید مواد اولیه برای قالیبافان دارای مشاغل خانگی در بابل خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ هزار قالیباف در بابل فعالیت می کنند و این تسهیلات با مشارکت مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران توسعه توتستان ها و نوغانداری را در بابل را از دیگر دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: همچنین برای تامین زنجیره مواد اولیه و حمایت از تولید، کارخانه نخ ریسی ابرایشمی در شهرستان بابل تا پنج سال آینده راه اندازی می شود.

کد خبر: ۸۲٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha