۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
۲۴ هزار و ۹۷۴ همدانی در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

۲۴ هزار و ۹۷۴ همدانی در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۹۷۴ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان همدان، داریوش حسینی بیان کرد: تاکنون برای متقاضیان ثبت نام شده به تعداد ۶ هزار و ۳۹ واحد در سطح استان همدان در نظر گرفته شده است که سه هزار و ۸۷ واحد به متراژ ۶۰ هزار و ۱۱۱ متر مربع  به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار در شهرهای زیر یکصد هزار نفر واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: از تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۸ متقاضی که زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی هستند تعداد چهار هزار و ۴۹۵ متقاضی حذف شده و از تعداد ۱۰ هزار و ۴۶۶ نفری که زیر نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند ۵۱ متقاضی حذف شده اند و به طور کلی چهار هزار و ۵۴۶ نفر به طور کل باقی مانده است.

وی افزود: از کل ثبت نام هایی که در سامانه طرح اقدام ملی انجام شده ۶ هزار و ۶۰۴ نفر تایید نهایی شده که از این تعداد ۶ هزار و ۵۸ نفر واریز وجه کرده و به تعداد یک هزار و  ۸۸۵ نفر متقاضیان دارای پروژه هستند.

حسینی گفت: حذف متقاضیان از سامانه طرح اقدام ملی بر اساس مصوبه شورای مسکن بعد از دریافت دو مرحله پیامک انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان همچنین از برگزاری جلسه طرح اقدام ملی تولید مسکن با موضوع اولویت واگذاری زمین برای آماده سازی ساخت مسکن در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به ضرورت ساخت مسکن طرح اقدام ملی و تهیه زمین برای این امر، الحاق اراضی با مالکیت دولتی به محدوده شهر در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

داریوش حسینی ادامه داد: در این راستا اراضی به میزان حدود ۷۰۰ هکتار در سطح استان به محدوده شهر الحاق شده که تصمیمات لازم برای تهیه طرح برای این اراضی و آماده سازی آن صورت گرفته است.

حسینی یادآورشد: در راستای استفاده از پتانسیل نیروها و کارشناسان استان نیز مقرر شد در صورت امکان پذیربودن تهیه طرح به مشاوران مربوطه داده شود و در راستای احقاق اهداف این پروژه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: جلسات مربوط به این طرح نیز برای هماهنگی در خصوص انتخاب مشاور صورت گرفته است.

کد خبر: ۸۲٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha