۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
از فروش املاک برای سرمایه گذاری در بورس خودداری شود
معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

از فروش املاک برای سرمایه گذاری در بورس خودداری شود

ابراهیمی اولیا، معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه گذاری بلند مدت بیشترین سود برای سرمایه گذار به همراه دارد.

به گزارش بازار، محمد حسن ابراهیمی اولیا معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها که معمولا به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شوند گفت: در سرمایه‌گذاری مستقیم، طرفین معامله به‌ طور مستقیم با هم معامله می‌کنند و با داشتن کد کار گزاری وارد بازار سرمایه می شوند. اما در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، شخص یا نهادی به‌عنوان واسطه‌ی مالی، و از طریق صندوق های سرمایه گذاری که به چهار بخش صندوق های ثابت، نهادی، مختلط و کالا منجر به انجام معامله می‌شوند. که برای امسال برنامه داریم تا مراجعه کنندگان به سبد گردان تا در بلند مدت وارد سرمایه گذاری شوند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد : توصیه می کنم اگر می خواهند از سرمایه گذاری بهترین بهره را ببرند در بلند مدت سرمایه گذاری کنند واگر اندوخته ای دارند استفاده کنند و از فروش منزل و یا خودرو که نیاز زندگی اشان است برای این کار خود داری نمایند. وی اضافه کرد :سیاست ما در بازار بورس گسترش نهاد های مالی هستیم که وظایف و نقش واسطه‌های مالی را اجرا می‌کنند. این نهادها باعث می‌شوند که سرمایه‌ ها با سرعت بیشتر و با هزینه‌ای کمتر در گردش باشند. به بیان دیگر، این نهادها عمدتا امور مالی و سرمایه‌گذاری‌ را اجرایی می‌کنند.

معاون نظارت بر نهاده های مالی بورس افزود: سهامداران به سایت بورس اوراق بها دار مراجعه و شرکت ها و مدیران انها را بشناسند وپورتفوی که همان لحظه ای معاملات آنلاین کاربر است را ببینند و بعد سرمایه گذاری کنند و ما قصد داریم تا در سطح کشور تا نهاد های مالی گسترش دهیم و این که دیگر در مرکز استان ها متمرکز نباشند تا دربا الا بردن تعداد سبد گردان و توسعه صندوق ها ازمنظر کمی و یا کیفی در آگاه سازی مردم در سرمایه گذاری بهتر عمل شود.

کد خبر: ۸۲٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha