۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
۴۲ درصد از مصوبات رفع موانع تولید در استان فارس مربوط به بانک ها بوده است
استاندار فارس:

۴۲ درصد از مصوبات رفع موانع تولید در استان فارس مربوط به بانک ها بوده است

شیراز - استاندار فارس گفت: ۵۲ درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان فارس اجرایی شده که ۴۲ درصد مربوط به مشکلات بانکی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها طبیعتاً  باید این کارگروه فعالیتی موثرتر از گذشته داشته باشد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون ۳۸۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است، اضافه کرد: در این جلسات مشکلات ۲ هزار و ۳۲۶ واحد صنعتی بررسی شده و تعداد مصوبات جلسات مذکور نیز ۳۲۶۳ مورد بوده است که تاکنون ۵۲ درصد از آنها اجرایی شده و ۲۱درصد نیز در دست اقدام است.

 رحیمی در ادامه بر لزوم تلاش بیشتر برای به اجرایی شدن ۲۴ درصد باقی مانده این مصوبات تاکید کرد.

استاندار فارس با اشاره به نوع مشکلات واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: از مجموع تصمیمات گرفته شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۴۲ درصد مربوط به مسائل بانکی، ۷ درصد مربوط به مسائل مالیاتی ، ۵درصد مربوط به امور تامین اجتماعی و ۴۶ درصد در خصوص دستگاه های خدمات رسان بوده است.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس، یادآور شد: بعضی از مشکلات واحدهای تولیدی حقوقی و قانونی است که نیاز به اصلاح قانون دارد و بعضی دیگر مربوط به بخشنامه ها آیین نامه ها شیوه نامه هاست که در هیئت دولت قابل اصلاح است.

 استاندار فارس با بیان اینکه بعضی از مشکلات واحدهای تولیدی با اختیاراتی که به استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تفویض شده قابل حل است، ابراز کرد: راه اندازی کارگروه خبرگان بانکی به عنوان زیر مجموعه کارگروه تسهیل یکی از این موارد است.

وی درخصوص کارکرد کارگروه خبرگان بانکی گفت: تصمیمات این کارگروه فصل الخطاب اختلافات میان مشتریان و بانک ها است.

رحیمی با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات ۷ واحد تولیدی مورد برسی قرار گرفته است، اضافه کرد: تلاش کرده ایم تصمیمات اتخاذ شده در یک تا دو هفته آینده به نتیجه برسد تا شاهد رفع مشکلات این واحدها باشیم.

کد خبر: ۸۲٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha