۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
محدودیت سقف پذیرش مبلغ ضمانتنامه بانکی در گمرک بوشهر رفع شد
در حمایت از شرکت‌های تولیدی؛

محدودیت سقف پذیرش مبلغ ضمانتنامه بانکی در گمرک بوشهر رفع شد

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها و جبران کمبود نقدینگی بخش تولید، محدودیت سقف پذیرش مبلغ ضمانتنامه بانکی در گمرک بوشهر رفع شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، بهروز قره بیگی در نشست با مدیرکل سازمان بازرسی استان بوشهر گفت: حداقل مبلغ جهت پذیرش ضمانت نامه بانکی در سال گذشته برای شرکت‌ها و اشخاص حقیقی غیر تولیدی برای پرداخت حقوق ورودی یک میلیارد ریال بوده که این میزان مبلغ به ۵۰۰ میلیون ریال با سررسید سه ماهه کاهش یافته و برای شرکت‌های تولیدی و کالاهای اساسی همچون سال گذشته بدون در نظر گرفتن سقف مذکور است.

وی اضافه کرد: همچنین مدت زمان پذیرش ضمانت نامه بانکی برای فعالان مجاز اقتصادی (AEO) بدون سقف ریالی و با سررسید یک‌ساله است.

قره بیگی  با بیان اینکه تصمیم اتخاذ شده در راستای حمایت از تولید و  بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید است، اظهار داشت: کاهش سقف قابل پذیرش مبلغ ضمانتنامه های بانکی در سال جاری  حسب درخواست فعالان اقتصادی و بر اساس پیشنهاد ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر و باپذیرش گمرک ایران عملیاتی شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی استان بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: سازمان بازرسی خود را یار و یاور دستگاه‌های اجرایی می داند و هرجا که دارای مشکلی است این سازمان خود را مکلف می داند تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

اسحاق شهبازی با بیان اینکه گمرک تعامل و همکاری بسیار خوبی با سازمان بازرسی دارد، گفت: با آسیب شناسی ترخیص کالا در گمرک و احصاء مشکلات می توان نسبت به رفع آنان تصمیم‌گیری‌های بهتری داشت.

کد خبر: ۸۲٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha