۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
سیستم بانکی؛ بزرگترین خطر برای واحدهای تولیدی
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

سیستم بانکی؛ بزرگترین خطر برای واحدهای تولیدی

سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سیستم بانکی کشور ما در ارتباط با تولید برای برای واحدهای کوچک و متوسط بسیار خطرناک است.

به گزارش بازار، عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تمام کشورهای دنیا به صنایع کوچک و متوسط بیشترین توجه را می کنند و بیشترین درصد اشتغال هم در بنگاه های کوچک تولیدی اتفاق میفتد اما در ایران متأسفانه حمایت های لازم از واحدهای صنعتی کوچک در ایران صورت نمی گیرد و بیشترین حرف این واحدها هم این است که اگر دولت کمک نمی کند حداقل اذیت نکند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از اذیت ها و مانع تراشی های دولت نسبت به واحدهای صنعتی و تولید کوچک اظهارکرد: صدور آئین نامه ها و بخشنامه های جدید و متعدد از جمله مسائلی است که این بنگاه ها را آزرده خاطر کرده است.

سهل آبادی همچنین از عملکرد بانکها نیز نسبت به صنایع کوچک و متوسط انتقاد کرد و گفت: بانکها در محاسبه سود برای صنایع کوچک به نوعی کلاهبرداری می کنند و حتی برای تسویه حساب هم دچار مشکلاتی می شوند که قابل جبران نیست.

وی از سخت گیری بانکها در اعطای تسهیلات بانکی و تأمین وثایق مورد نیاز سخن گفت و افزود: بسیاری از واحدها برای تأمین وثیقه بانکی دچار مشکل می شوند و نظام بانکی حاضر به اعطای سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی و صنعت نیست و فقط سرمایه در گردش کوتاه مدت می دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآورشد: بر اساس قانون، قرار بود بین ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها در اختیار صنایع کوچک و متوسط قرار گیرد اما این موضوع عملیاتی نشد.

سهل آبادی عملکرد صنایع در شرایط کرونایی و سال «جهش تولید» را بسیار موثر و مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما در ابتدای شیوع کرونا با کمبود ماسک مواجه شدیم اما با کمک شرکت های دانش بنیان و تلاش های مدیران و کارگران حوزه صنعت این مشکل را به سرعت حل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود تأمین اجتماعی از کارگران بیکار به دلیل تعطیلی موقت کارخانه ها حمایت کند اما یک ریال هم به این کارگران ندادند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه دعوا و اختلافات دولت و مجلس ارتباطی به تولیدکننده ندارد، گفت: بخش خصوصی سالهاست که در ارتباط با مسائل مالی و بانکها دچار ناامنی است و اموال بسیاری از همکاران ما به ناحق توسط بانکها گرفته و فروخته شده و این مجلس و دولت هستند که باید اقدام کنند.

سهل آبادی گفت: تولیدکنندگان و صنایع برای ادامه فعالیت نیازمند حمایت سه قوه هستند اما متاسفانه تصمیمات خلق الساعه و اختلاف نظرهای مجلس و دولت آن ها را خسته کرده است.

وی تصریح کرد: سیستم بانکی کشور ما در ارتباط با تولید برای برای واحدهای کوچک و متوسط بسیار خطرناک است.

کد خبر: ۸۲٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha